fredag 24 maj 2013

Växer så det knakar....




 
Oj vad det går undan i trädgården nu, det grönskar och frodas överallt och jag njuter. Kiwin har börjat ta fart och jag längtar tills den täcker pergolans tak. Liguster plantorna som jag köpte för två veckor sedan har fortfarande inte kommit i jorden men i helgen ska det bli ändring på det, tror jag...
Mina stor vita tulpaner har blommat över och till nästa år konstaterar jag att det ska bli många fler.

 
Här står en del av mina agapantus, från vänster kruka 1-4 är fyra olika och sen den som står sist utan ytterkruka. min största är den som man skymtar på första bilden lite bakom i zink krukan. Men nu kan jag ju konstatera att jag faktiskt har 6 olika redan och en på väg från Maj-Britt. Tack än en gång till dig :) Ni ska få se bättre bilder så fort dom kommer igång med sin blomning.
 
 
 
Vill passa på att tipsa om att man kan ansöka om att bli test pilot till inget mindre än att få prova göra egen mjukglass hemma. Finns det något annat man kan längta så mycket efter på sommaren som mjukglass, njä nästan inte och så härligt att kunna göra egen. Här kan du ansöka hos Arla köket att få vara med som testpilot>>>
 
 
Ha ett härligt fredagsmys
Kram Anna
 
 
 
 
 
 
 


3 kommentarer :

Berit sa...

Ja nu går det så fort så man hinner inte med, men kul är det!!
Ha en underbar helg!!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Det gäller att fixa fort för sommaren är kort. Vi önskar oss ljumma sommarkvällar.

Ville ha en liten berså vid grannens syrenbuske som kom på min sida,men det ville inte hon.Tänkte köpa trädgårdmöbler och göra lite mysigt för mig. Nej då kunde inte klippa gräset sa hon.Det är inget gräs mest ogräs. Har nätat in balkongen för mon katt skulle, nu gör jag det mysigt på den i stället.Har mina små täppor att titta till.Det kan hon väl unna mig.Två surkärringar på vardera sidan om mig har gjort att jag satt upp Sommarfröjd gardiner från Hemtex i köket. Dom gör mig glad.

Trevlig helg.

Kram Mi

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk så många agapantus du har! Skall bli jätteroligt att få se dom blomma! Agneta kram