måndag 26 augusti 2013

Om jag får bestämma...

 
Eftersom jag fick bestämma vad jag ville göra igår så blev det ett lätt beslut. Jag ville ha en avkopplande dag med en enkel picknik i det gröna och vad kan då vara bättre än en dag på botaniska trädgården i Lund. Eftersom vi inte ville åka allt förlångt i bil i det fina vädret så var det perfekt. Det räcker att kliva över gränsen till parken för att lugnet skulle sprida sig i kroppen. Den medhavda korgen med godsaker placerades på en skön gräsplätt och vi bara pratade och njöt, även Zelda tyckte detta var härligt. Vi gick en kort runda och det enda man kunde se var folk som kopplade av.. 

 
...små grupper av familjer...


 
eller varför inte vila på en parkbänk...

 
eller bara att få pausa och sitta och prata.


Min ständiga följeslagare på sommaren är min fina strå väska från frankrike, inköpt på en resa för många herrans år sedan. Vi bor ihop varje sommar, den är helt underbar.


 
Ett mål var att gå och titta på deras kiwi som växer på en hus gavel, dock hittade jag inte en endaste frukt, jag som har mängder hemma. Kanske man har lite gröna fingrar ändå?
 
Ha en härlig start på veckan.
Kram Anna
 
Tack för alla era snälla grattis hälsningar igår, kram tillbaka.
 
 
 
 

1 kommentar :

Anna-Maria sa...

Skönt att få komma hemifrån ibland och känna lite ledighet, om än för liten stund. Ni såg ut att ha haft en skön dag. Och vilka snygga gräs i bakgrunden!Ha det gott.