tisdag 14 januari 2014

Del 3 av 3

 
 
Nu kommer jag till den sista del som är tråkigast av dom alla och även är den mest svår gjorda tycker jag, fast om jag hade lite extra pengar så vet jag exakt vad jag skulle göra. Ytan jag prata om är bakom mitt växthus, en tråkig yta som inte syns men ändå skulle den behöva en ordentlig uppryckning.


 
 Tidigt i höstas...
 
Jag funderar på att sätta ett stort planterings bord härligt att ha ett ordentligt bord att stå och kunna fixa med plantering och kanske ha någon form av förvaring för plantor, jord, krukor och annat.
 
 
Men helst av allt skulle jag vilja byta ut mitt befintliga växthur och placera två kuber som skulle likna Ulf Nordfjells fina växthus. Tyvärr är det så att även om jag hade pengarna så har vi maxat vår byggyta på tomten och det enda som finns kvar är 15 kvm friggebód eller växthus som måste vara fristående.
 
 
Ha en härlig dag
Kram Anna
Ciao
 


 
 


4 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Det är det som jag tycker är så fint med din trädgård, du har platta fina ytor som du, med din kreativa förmåga, kan göra något åt. Att göra något fint på ett berg är inte lika fantasieggande....
Agneta kram

Cilla sa...

Kul med nya idéer. Har också så många projekt jag vill genomföra, men för lite tid och pengar.
Kram Cilla♥

Livet på solsidan sa...

Vilka planer du/ni har. Tycker de verkar både genomtänkta och kalasbra allihop!

Ja, tänk om man hade pengar. Då hade allt varit lättare på nåt sätt, fast kanske inte så kul ändå. För halva grejen är ju att få längta och fundera ut egna lösningar istället för att köpa något färdigt rätt upp och ner.

Kram Tamara

Susihus sa...

Mmmm va snyggt den hade gärna fått flytta hem till vår trädgård också... =)
Ett planteringsbord låter väl inte fel. Ta i med storleken för mitt har mer permanent blivit ett bord med ljus, krukor...mer som ett stilleben. Nåja jag förvarar lite krukor på understa hyllan *L*