fredag 31 januari 2014

Kärlek..

 

...är dagens blommig fredag tema hos Rosor och Bladlöss. Om man ska prata kärlek till trädgården och en favorit växt/blomma så är svaret lätt. Lavendet och åter lavendel, vacker, doftar underbart och blommar två gånger varje sommar. Dessutom är den otroligt tacksam och lättskött, jag har ca 70-80 plantor och i sommar kommer det fyllas på ytterligare. Jag har en tanke om en berså med lavendel runt....
 
 

 
När jag tänker på Zelda är det kärlek, tänk att man kan fästa sig vid en hund så. Det trodde jag aldrig.... 
I veckan har vi fått ett glädjande besked att det nu bara går framåt och inte ett steg tillbaka hela tiden. Svullnaden är helt borta och hon har ingen hälta alls. Vi får gå 3 km nu och ska hålla oss till det i en månad då vi har återbesök.
 
Idag händer det något lite udda/häftigt (jag hittar inget bra ord), men jag ska i alla fall träffa en viktig och betydelsefull person och det ska bli lite spännande, roligt när det händer något som bryter vardagen.
 
 
Ha en härlig fredag alla fina
Kram Anna
Ciao
 
 
 
 
 

11 kommentarer :

trädgårdsdrömmar sa...

rabatten med Lavendel ser så fin ut.kan känna doften när jag ser på bilden.
Ha en fin helg.

Anonym sa...

Så roligt att Zelda blir bättre och bättre.
En liten fråga till dig
Har haft lavendel tidigare men minns inte namnet på den. Har nu flyttat och vill plantera lavendel till våren Vad heter din sort ?
Den ser så kraftig och fin ut
Hälsning Skånska Barbro

Unknown sa...

Fint med lavendel. Tummen upp för dig/er och givetvis Zelda!

Lotta sa...

Så skönt att det går åt rätt håll!
och visst är kärleken till trädgård och husdjur härlig!
Trevlig helg.
Kram Lotta

Unknown sa...

Så nydelige lavendelbilder. Den er dessverre ikke herdig nok hos oss. Søt hund også :)

Livet på solsidan sa...

Underbart att dra fingrarna genom lavendelplantorna när man går förbi dem. Sen har man doften av dem kvar länge, länge. Jag håller med dig. Lavendel är verkligen en favorit här också!

Ha en fin helg!
Kram Tamara

Marina sa...

Fint med lavendel och härligt att det går framåt, bara, med Zeldas leder.
Hoppas det blev bra träff med viktiga personen.

Krma

Meta sa...

älskar lavendel men jag är inte säker på att den älskar mig, vill liksom inte som jag vill att den ska.
Växa hos mig
Ha en fin dag
kram Meta

Jannibele sa...

Her var det vakker og ekte kjærlighet, både til hagen og til den firbeinte vennen:) Ha en fin helg.

Martas rike sa...

Hej Anna!
Tack för din kommentar på mitt inlägg "Brun", kul att du hittade till mig. Du kommer säkert inte ihåg det, men jag var hemma hos dig med min familj en sommardag för några år sedan när Gunnel Karlssons Trädgårdsrike var nytt. Det var inte i sb med ngn visning utan vi ringde bara och fick komma. Jag kommer ihåg ditt elefantgräs och att jag med ro konstaterade att huset hade mörka detaljer och att det var snyggt. Ni planerade uteplats på baksidan av huset då. Jag har naturligtvis också tittat in på din blogg då och då men inte haft "identitet" att lämna kommentar med, jag visste inte hur man gjorde, helt enkelt. Jag berättar detta för att du och din blogg var en utav dem som har inspirerat mig till att själv börja blogga.
Men nu till de fina vinterbilderna med belysning. Livslusten återvänder till en i februarimörkret när man tittar på dem. Idag har vi plusgrader här i Gbg och jag känner helt plötsligt för att gå ut och pynta.
Ha en bra söndag,
Marta

Anonym sa...

Lavendel kan man bara inte få för många av! Själv har jag massor vid det här laget och i år ska jag försöka mig på att så den rosa lavendeln 'Ellagance Pink'.
Ha det gott!/Anna