lördag 11 januari 2014

Nya ytor del 1 av 3

 
Efter att jag har tillbringat min lördag och fördjupat mig i en massa trädgårdsböker och renasat ut massor av gamla trädgårdstidningar, klippt och funderat, så kan jag konstatera att jag har lite och fixa inför kommande trädgårds säsong.
 
Del 1 är delen i trädgården som mest består av sten vilket jag har tröttnat på och det ska sccesstivt tas bort. Frågan är då vad som ska göras där i stället? Jo jag har ju en tanke och idé. Dammen som maken önskar att få ha kanske kunde vara här och bli lite mer i min smak.....nu återstår det och se hur maken tar emot detta förslag. Han kommer en dag när han läser ikapp här på bloggen och undrar vad som händer, då har jag kanske hunnit skissa upp det.
Jag gillar att ha vatten i trädgården, det mjukar upp och ger ett härligt ljud. Det bjuder in lite olika djur och jag gillar de flesta besökarna.



 
Tyvärr har jag inte så många bilder på denna del av trädgården. Men muren som går mot gatan skulle kunna vara en mur även till dammen...och sen tar vi bort den lilla fula som finns där nu och breddar på båda hållen mot muren, försår ni hur jag menar?

 
 
Förra sommaren när det var på öppen trädgård så var jag och tittade på en super fin trädgård i Torna Hällestad och där hade dom en sån damm som jag tänker på, nu ska jag bara hitta bilden som jag tog.
 
 
Ha en härlig dag
Ciao kram Anna 
 


4 kommentarer :

It's me sa...

Happy weekend ....love Ria...x !

Laila sa...

Vilken fantastiskt frodig trädgård du har! Tror det blir fint med en större damm där. Eftersom vi (läs:maken) går i dammtankar kommer jag att följa ditt arbete noga och se hur du löser bottenkonstruktion mm!
Ha det gott!/Laila

Malin - Stjärnflocka sa...

Vilken underbar trädgård!!!
Lycka till med övertalningen ;)
Kram Malin

Gunilla - Jord under naglarna sa...

Jättefin trädgård du har! Kan absolut rekommendera att satsa på en damm. Jag byggde min för ett par år sen, hur roligt som helst och nu klar favorit i trädgården. Jag skrev ihop ett par inlägg häromdagen i min blogg om när jag byggde den: http://jordundernaglarna.blogspot.se/2014/01/att-anlagga-en-back-och-en-damm-del-1.html (Vet inte om det funkar att länka i kommentarer, men jag testar...)
Ha det gott!
/Gunilla