måndag 7 april 2014

När man ser det lide grann sådär från ovan...

 
 
....kan man väl säga även om jag inte sitter på en en gåsarygg som Edvard Persson sjunger!!
Min snälla make gick upp på taket och förevigade denna våren, nu hoppas jag bara att jag kommer ihåg de andra årstiderna, roligt att ha och jämföra med :)
Här har ni i alla fall vår östra sida av trädgården, idag finns här ett trädgårdsland som består av två större odlingslådor och den bortre delen som jag håller på och gräver upp. Det ska bli en mysig sittplats med planteringar och lite mer singel. En gammal syren som tyvärr fick en stor gren bruten i den senaste stormen så den ser lite sådär u, den är täckt med murgröna. Det ska planteras en bokhäck som skiljer av odlingslådorna från sittplatsen. Plantor är inhandlade och ska bara ner i marken, en dag i veckan hoppas jag :)


 
Maken ska fixa så det blir nät skydd över odlingslådorna så vi slipper katterna som gärna använder dom som toalett :(
Efter allvarliga funderingar så har jag beslutat mig för att skippa en anordning till tvätten, jag vill använda denna platsen till annat i stället :)) konstigt eller hur? Linorna som hänger är bara provisoriska och ska ner snarast när det börjar bli klart.
 
 
Ha en härlig start på veckan
Kram Anna
 
Nu har det börjat strula med mina blogg inlägg igen...så trött jag blir. Dom uppdateras inte i rullningslisten att man har gjort ett nytt inlägg. Finns det någon som har någon bra ide om vad det är för fel??
 
 
 


3 kommentarer :

Malins trädgård och pyssel sa...

Kul att få se en överblick. Det kommer bli supersnyggt när allt är klart.
Ha det bra!
Malin

Louise sa...

Roligt med uppifrån bild! Man får en helt annan känsla för trädgården och förhållandet till omgivningen. Vi har ju ganska sluttande trädgård och 1 ½ plans hus så här kommer man ganska lätt åt att fotografera med lite fågelperspektiv.

kram louise

Anonym sa...

Kul att se din trädgård från ovan. Jag fattar inte att jag inte har tänkt på nät till odlingslådorna mot katterna, har helt snöat in på glaslock. Så bra att du skrev om det, tack för tipset! Kram Åsa