tisdag 15 april 2014

Nyförvärv i acer släktet...

 
 
Två nya lönn har fått flytta in och än så länge ska dom få bo kvar i sina krukor. Har läst någonstans att det går utmärkt att ha dom som krukväxt. Den mörk röda är en "palmatum átropurpureum" och den orange är en "palmatum órange dream". Den orange har såå vackra blad och jag er fram mot att följa den på sin resa att växa till sig.

 
Jag har en del planer som jag vill fixa innan den 29 juni som ni säkert förstår och jag ser fram mot att få fyra dagars ledighet i trädgården nu i Påsk så jag kan komma igång. Det är allt från olika byggen till växter som ska köpas och planteras på nya platser. Som ni säkert redan vet så tar min att göra lista aldrig slut :) maken suckar...
 
 
Ha en härlig dag alla fina, 2,5 dagar kvar att jobba, jippi :)
Kram Anna
 
 
 


3 kommentarer :

ellan sa...

De lönnarna är jättevackra! Och så fint de passar ihop.
Hoppas du får en riktigt skön vecka med massor av sol.
/E

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmm, lönn passar säkert så där urbra i din fina trädgård!
Agneta kram

Anna-Maria sa...

De är verkligen dekorativa. Jag tror det är en artroputpureum jag har och så en annan mindre med flikiga blad. Mina står i krukor och övervintrar i garaget pga vårt kalla klimat.