söndag 18 maj 2014

I lilla byn..

 
Där jag bor har vi sedan i våras vår egen lilla underbara butik med blommor och trädgårdsmys. Ni vet allt det där extra som man gärna har i trädgården, snygga skålar, glaskulor att hänga i träden och dina egna garden girl byxor. Lena som äger butiken bor även i huset som är ett fantastiskt vackert hus med en helt underbar trädgård.


 
Det är så härligt att ta med Zelda och gå en liten runda till Lena och sen går man hem med sin kasse med växter, nästan som man bor i stan och har nära till torget. I går fick det följa med hem lite blåflox och ack så underbart gott den luktar. När jag såg den var min första tanke att sätta den tillsammans med mina vita höstannemoner, men när jag kom hem hamnade dom på ett helt annat ställe. En doftande växt måste helt enkelt stå nära där du går eller vistas i din trädgård så man kan njuta.

 
Blåfloxen (white perfume) är vit med en väldigt svag blå strimma i blomman, och den doftar som en jasmine.

 
 
Ha en härlig söndag alla fina
Kram Anna
 
 


3 kommentarer :

Betong ute och inne sa...

Åhhh vad mysigt det ser ut...ligger det nära er.?
Kram KusinVitamin

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Så lyxigt med en trädgårds butik så nära. Jag kan förstå att det bärs hem en del där ifrån.
Ha en fortsatt skön kväll :)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Den ligger ca 150 meter innan den stora korsningen i Sandby, på höger sida.

Kram Anna