måndag 23 juni 2014

Inne i växthuset....

 
....växer det och frodas. Den lilla snötörelen får slåss om sin plats med massor av tomat, chili, paprika och gurkplantor. Skotten har jag knippsat och av en större planta och bara satt ner i jorden.


 
 
>Snart tror jag att det är dags att börja skörda några av citron gurkorna och det ska bli intressant och se hur dom smakar.

 
Tomaterna är på väg upp i taket och det kommer säkert bli en stor skörd. I går fick jag ytterligare en planta av min snälla granne. En stjärn formad tomat från sydafrika, det ska bli intressant och se hur den kommer se ut.
 
 
 
Ha en härlig start på veckan
Kram Anna
 
 
 
 
 


4 kommentarer :

Marina sa...

SÅ fint du har i ditt växthus. Ordning och reda :).

Kram

helene sa...

Så fint i ditt växthus!
Så intressant med citrongurkor!Du måste berätta hur dom smakar!
Sedan är jag väldigt intresserad av dina stjärnformade tomater.Vilken snäll granne du har som ger dig så fina gåvor:)
Skulle så gärna vilja se bilder av tomaterna när dom blir färdiga att skördas och väldigt gärna vill jag veta hur dom smakar :)

Ha en härlig afton
/Helene

Karin - Mina Rum sa...

Vilka intressanta sorter du har i ditt växthus. Riktigt inspirerande. Ser verkligen fram emot den dag då mitt växthus står färdigt. Just nu väntar jag på leverans av plattor.

Kram, Karin

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Jaa så fint det ser ut, kan man knipsa skott så där bara av snötörtlen?! Tack för tipset!

Ha det gott, kram :)