söndag 6 juli 2014

Ett ihärdigt klippande....

 
Nu är salix "Nana" kloten klippta för säkert tionde gången i år. Dom växer och frodas och är såå vacker med sitt skira växtsätt. Den påminner om bambun när det rör sig, svajar lite lätt med i vindens rörelser. Helt klart ska det bli fler av denna vackra växt, finns även som träd.


 
 
Tyvärr blir det en del från frånvaro på bloggen just nu, jobb, fint väder och lite andra små turer gör att bloggen får ligga till sidan lite :)
 
Ha en härlig dag, 5 dagar kvar till semestern börjar....
 
Kram Anna
 
 
 


7 kommentarer :

Villa Vårgatan sa...

Ja, salixkloten är verkligen superfina. Ett utmärkt alternativ till buxbomsklot. Tack för en jättetrevlig eftermiddag hemma hos dig! Underbart att få strosa omkring i din härliga trädgård i lugn och ro och insupa allt fint som finns där. Mycket inspirerande!

Önskar dig en skön och avkopplande semester.

Kram kram Eva

Rost och rädisor sa...

Så fint med allt grönt och så städat och fint. Kul att det finns en del olika alternativ till buxbomen. Din salix är läcker, men klippa tio gånger är nog inte min grej.
Ha det fint
Anette

Hemma på Sjuan sa...

Så fint! Måste vara mycket jobb att hålla efter alla växterna. Här börjar semestern på riktigt imon, kram Suss

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilket fint klot! Håller med om att det blir en hel del klippning på en del klot nu. Men det är det värt :-) Vilken jättefin hörna av trädgården du visar. Gillar de bruna flaskorna som dyker upp där bakom daggkåpan. Läckert!

Kram

Trädgårdstid sa...

Ännu roligare att läsa bloggen nu när jag varit på plats och kan sätta in bilderna i minnesbilden i huvudet! Salixkloten är verkligen fantastiska, och passar så bra in där de står!
Men nu får jag lite ångest att jag själv inte klippt ett enda av mina klot därhemma, och nu är jag borta tre veckor framåt och lämnar trädgården vind för våg...
Kram
Elin

Marina sa...

Fint klot! Har jag inte tänkt på att man kan göra av salix.
Ja, även här blir det lite annat än blogg nu.

Ha det bra!
Kram

Anonym sa...

Synd att jag missade din trädgård på trädgårdsrundan! Hoppas kunna titta in nästa år (om du har öppet då) eftersom du/ni har en fantastiskt fin trädgård helt i min smak! Du har inte funderat på att lägga upp bilder på "Pinterest"? Jag vet, man kan inte finnas överallt, men fundera på det ;)
MVH Fredrik