onsdag 23 juli 2014

Växthus tider....

 
Jag tillbringar en del tid i växhuset just nu. Det växer, frodas och skördas. Det finns inte mycket som slår en solmogen tomat från det egna växthuset. Tomaterna har växt hej vilt och har flera tjyvskott som inte borde vara där, men så kan det bli när man har ont om tid innan semestern :)
 
 
Denna lilla vita snötörel är en stickling från min större planta, klipp av och ner i jorden, sen simsalabim....

 
Detta är från mitt lilla casa by night från köksfönstret :)
 
 
Ha det gott alla fina
Kram Anna
 
och på INSTAGRAM som ANNAE1969
 
 
 


10 kommentarer :

Marina sa...

Mitt växthus är så varmt tycker jag så där tillbringas inte mycket tid alls nu faktiskt. Skördar gurkor och tomater och vattnar men tillbringar inte någon längre tid där inne. DÄremot på tidig sommar och sen mot hösten DÅ är jag där mycket.

Kramar

Bettina Bäck sa...

Men du, hur gör du för att kyla ned ditt växthus? För du har haft likadant väder som de flesta i landet? Sol och 30 grader? Hur klarar du växterna där inne? Mvh nyfiken som kanske är sugen på växthus men som är tveksam efter den här sommarens värme. :-)

Razzy sa...

Önskar jag också hade ett växthus men där jag bor nu finns tyvärr inte plats, ser så himla mysigt ut. Att man kunde föröka snötörel sådär det visste jag inte så det tackar jag för :) nu ska jag ta sticklingar av min egen.

Hoppas du har en härlig onsdag.

AK. Keramik Form-Design sa...

Har ett växthus men skäms....för det är så eftersatt. Det ända som växer där är myrhögarna och ogräset.
Blev så inspirerad av att se din på trädgårdsrundan men orkade inte ta tag i det nu i värmen.
Njuter av dina bilder istället.
Sommarhälsning
Annelie

Snäckskalsdalen. sa...

Fin utsikt du har och tänk att man kan föröka snötörel så där! Fast det är klart, det är ju du och du har gröna fingrar, helt klart!
kram

Rost och rädisor sa...

Så mysigt du har det i växthuset och visst är det härligt att plocka till sig en tomat när man går förbi.
Tack för påminnelsen om skott från snötöreln.
Allt gott
Anette

Anonym sa...

Hej Anna och make tack snälla för att vi fick komma till er och få inspiration till vår trädgård. Ni har lyckats att få till allt man vill ha av en trädgård på en liten yta . Ha en bra semester kram från Mia och Torgny.

Jenny sa...

Vad härligt med ett växthus, jag hoppas få ett en dag! Hoppas du kan vädra ordentligt så inte du och växterna svimmar därinne ;)

/Jenny

ellan sa...

Det finns sannerligen inget som klår solvarma tomater direkt från plantan. Det är sååå gott! Det är en underbar tid just nu. Man känner sig så rik.

Må så gott

HWIT BLOGG sa...

Jättefint du har det i ditt växthus! Verkligen! I morgon ska jag ta tag i allt som tagit stryk av värmen, måste kasta en hel växter...
Mina tomater är på gång, längtar!
Ha en fin kväll,
Titti