måndag 29 september 2014

Höstvackra.....

 
Många växter är nästan som vackrast när dom har blommat ut, och för mig är hortensian är en sån. Såhär på hösten vissnar den med huvudet högt och med en sån stolthet som gör den såå vacker. Tacksammare växt till att blomma så länge får man leta efter:)
 

 
Chokladblommar som var ny för mig i år går på sista refrängen. Helt klart ska den få komma tillbaka nästa år och jag ska självklart göra ett tappert försök att få min lilla planta att övervintra.
 
 
Ha en härlig start på veckan
Kram Anna
 
 
 
 
 



6 kommentarer :

Merja sa...

Så vackert med Hortensia och vattenfallet! Skulle vara kul att höra hur ni gick till väga med att göra vattenfallet.
Ja, det där med övervintringen av växterna är alltid en grej med bävan för mig...ungefär hälften brukar klara sig.
Ha en fin dag!

angie sa...

wow, die farbe der hortensien ist sehr schön!!! liebe grüße von angie

Marina sa...

Chokladblomman har jag saknat i år. Vill ha igen!

Jättefina hortensior du har. Jag är också tacksam för mina.

Kram

Annika Christensen sa...

Hortensior är faktiskt nästan finare när de har vissnat. Jag tycker det är så vackert just nu. Fint du har det.
Allt gott
Annika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Åh så fint!

Själv e jag deppade över att frosten förstörde hortensior, klematis, dahlior, ja i princip allt! Nån rosknopp är på gåmh nu när det vart varmare.
Frosten kom alldeles för tidigt när allt var så på gång.
Sen tokblåste det, så annat jag hoppats på gick av.Depp.

Njut så länge du kan, kram Ewa :)

Rost och rädisor sa...

Vilken härlig hortensiadriva!
Allt gott
Anette