torsdag 2 oktober 2014

Långt eller kort...

 
 
Rakt eller lockar, ja det är frågan? Det är dags för ett besök hos frisören på fredag och jag har bestämt mig för att jag vill förändras. Jag har i vanliga fall rött, väldigt lockigt och tjockt hår till axlarna. Fast just nu är det en hel del blont i mitt röda. Nu är frågan om jag ska klippa mig kort och få vad jag tror en mer enkel frisyr att sköta? Jag vill inte stå med plattång och fixa håret varje morgon, orkar bara inte.
Sen är det ju det där om man passar i just den frisyren man vill ha eller så säger min frisör att den frysren kan inte du ha med alla dina lockar...hu, det blir inte alltid som man tänkt sig.
Är det kanske lättare att gå dit och säga, klipp topparna!
 
Jag intalar mig själv att ibland behöver man förändras och det växer ju ut igen, eller?
 
 
 
 
 
Ha en underbar dag alla fina
Kram Anna
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer :

Mamma med ambitioner sa...

Halloj!
Klipp dig såklart. Kort page är fint både med och utan lockar. Längre fram än bak. Jag har klippt av en lång bit och det känns så skönt och lite nytt. Mina lockar försvinner mer och mer och att jag skulle sakna dem kunde jag aldrig tro. Ha det bäst fina du.
Kram Kristina

Händigakvinnan sa...

Klipp och lita på din frisör. De är ju proffs, jag låter min välja fritt. Och det är som du säger- det växer ju ut.
Kram

Ingela sa...

Huuu, har oxå tjockt hår med massor av lockar och kommer aldrig göra om misstaget att klippa mig kort igen. Rysk björnmössa är bättre än hur det såg ut när det växte ut igen. Det blev alldeles för mycket vardagsfix för att kort ska passa mig. Lycka till, du blir garanterat fin oavsett vad du väljer.

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Jag sätter mig i stolen och säger ; Du vet bäst vad jag passar i. Kan villigt erkänna att jag har varit väldigt nervös ibland men "min frissa" vet vid det här laget hur mycket jag pallar :)