lördag 4 oktober 2014

Underbara höst....

 
Färgerna fortsätter att bjuda på ett skådespel i trädgården. Än så länge har vi haft en lika underbar höst som sommar och jag hoppas den fortsätter så....
 


 
I kväll är det dags för fest och jag jag provar kläder för fullt :) antingen den klassiska svarta klänningen eller byxor och en nyinköpt blus. Tyvärr blir det inget högklackat då min fot inte vill som jag. För två år sedan trampade jag fel och slet av ett ledband med ett benfragment i foten. Efter många läkarbesök och olika röntgen så kunde man konstatera att en operation behövdes, tyvärr var det bara 50%  chans för ett lyckat resultat och tyvärr drog jag nitlotten. Nu går jag här ett år efter operationen med större problem än innan. En ständig smärta som tyvärr ställer till det en del för mig. Det jobbiga är att smärtan är som värst i vilotillstånd och har jag rört mig mycket under dagen blir den väldigt mycket värre. Läkarna vet inte riktigt vad dom ska göra då just denna skada är väldigt ovanlig. Typiskt :(
 
 
Ha en härlig lördag
Kram Anna
 
PS. Igår åkte allt mitt hår och jag gick ut från frissan med en kortklippt frisyr. Jag har haft långt hår sen gymnasietiden och i somras blev det axelkort och nu "kort". Visar bilder en dag :)
 
         
 
 
 
 
 
 


9 kommentarer :

Rost och rädisor sa...

Fortfarande så vackert i din trädgård!
Jobbigt med foten. Har hälsporre och den beter sig likadant.
Ha det så trevligt i kväll och så vill vi ju se nya frisyren ; )
Kram
Anette

AnnaHelena sa...

Aj, så tråkigt det låter med din fot. Jag tyckte att det var eländigt bara när jag drog på mig en riktigt rejäl stukning som tog nära ett år innan den läkt ok. Man förstår inte riktigt att uppskatta det man tar för givet, att fötterna ska fungera som de ska, förrän man dragit på sig en skada. Så jobbigt att inte veta hur man kan slippa smärtan! Hoppas ändå på att det blir bättre med tiden på något sätt!
Modigt att klippa av håret! Själv har jag haft samma frisyr sedan tonåren, och jag vågar INTE klippa av mitt långa hår...Det ska bli kul att se en bild på dig sedan!
Önskar dig en skön helg!

Kram // AH

Almbacken sa...

Så fint hos dig! Men så tråkigt att höra om din fot. Skit, rent ut sagt!

Nu blev kag ju nyfiken på din frisyr. Bli inte förvånad om jag dyker om nån gång under helgen:)

Ha en riktigt trevlig kväll!

Kram,
Maria

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Så fint hos dig,ä tråkigt med foten!
Kortklippt, jag har velat vågat detsamma npn gång!
Trevlig helg! Kram Ewa :)

Händigakvinnan sa...

Tufft beslut med klippningen, bravo!
Ser fram emot bild;)
Kram

HWIT BLOGG sa...

Låter som en rolig kväll trots foten...
Ja ibland måste man ta tag i det där rufset och skaffa ny frisyr, spännande att se!
Varm kram,
Titti

Anonym sa...

Lika vacker trädgård på hösten som i somras då vi fick hälsa på dig en vacker sommardag.Vill bara berätta att ditt gräs som jag fick av dig växer så det knakar. Hoppas det löser sig med foten kram Mia.

I min smak sa...

Fantastiskt så vacker din trädgård är i höstfärger! Hoppas foten snart blir bättre och att du ska trivas i din nya frisyr. Jag klippte också av mitt halvlånga hår efter sommaren, ville ha en frisyr som den korta i filmen Sliding Doors. Klippningen blev bra men frisyren kräver mer styling än hår som man bara blåser ur och fäster med en snodd i nacken så vi får se hur långvarigt det korta håret blir.
Susanne

Martas rike sa...

Fina höstbilder. Förr eller senare får vi in det gula i våra trädgårdar och det är ju bara såå fint. Ett stillsamt förfall. Värre var det med din fot, tråkigt att höra att du har ont. Hoppas du var försäkrad, säger försäkringstjänstekvinnan i mig. Pengar botar inte, men det kan bli lite plåster på såret. Frisyren passar dig superbra, du kan vara helnöjd!
Ha det bra,
Marta