fredag 5 februari 2010

Växthus inspiration....


Hittade dessa bilder, visst är det väl ett härligt växthus i trä helt underbart. Lägg märke till liljorna i taket.




Äntligen är det fredag .....visst är det härligt, även om jag tycker jätte bra om mitt jobb är det skönt att komma hem till familjen och samla ihop alla. Laga en god middag och mysa.
I kväll blir det som mina pojkar önskat en köttfärs rulltårta. Låter nog inte helt roligt men är faktiskt jätte gott. Man gör en deg typ paj deg, smör, mjöl och i denna har man keso som gör att degen blir smidig så man kan kavla ut den. Sen är det bara att fylla med önskat innehåll och massor av ost. Rulla i hop den som en rulltårta, lägg på en plåt och pensla med ägg och in i ugnen. Super gott med en härlig grön sallad till.
Vad ska du ha till middag?

Tack alla för alla fina kommentarer och att ni tar er tid att skriva en rad.
Kram Anna

4 kommentarer :

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Här blir det spagetti och köttefärssås, mannen gör så jag kan blogga *blink*
Vanligtvis brukar vi inte äta köttefärssås till helgerna utan mer på vardagarna...
Köttfärsrulltårtan lät jättegod, ska jag lägga på minnet :)

Tänk att ha ett sådant växthus som man till och med kan ha bjudningar i... Ååååhh säger jag bara, så härliga bilder...Börjar inte alls längta till sommaren!

Ska lägga sidenpipranka på minnet, så kanske en någon gång dyker upp på min blogg ;)

Kram kram och ha en trevlig helg!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Köttfärssås menade jag ju, hur kunde jag stava fel två gånger?? Fast det låster lite mer skånskt med köttefärssås *fniss*

Cilla sa...

JA, nu längtar jag efter sommar och kalas. Härliga bilder!

Här har det blivit korv med hemmalagat mos. Barnens favorit!

Kram Cilla

Hanna sa...

Ja ett stort växthus av gamla fönster, med högt i tak... det är drömmen det :D

Det lät riktigt smarrigt, köttfärsrulltårta!
Undrar om man ska prova på det imorrn :)

Här var det dottern som fick bestämma middagen idag; fläskfilé, klyftpotatis och pepparsås.

Ha en skön helg!
Kram Hanna