fredag 14 maj 2010

Mer detaljbilder från Gunnel...



Här är några fler bilder från Gunnels trädgård, lite mer detaljer. Den fina bänken inne bland buskarna var bara så fin där den stod.
Var blir det fina vädret av? Ledig i flera dagar och ingen sol, men jag hörde att det är på väg nästa vecka när man ska jobba....men det är väl ok bara det kommer. I går var det rätt okej väder här, helt vindstilla, solen kom och gickmen rätt så skönt. Idag njä...lite kallare med lite vind. Men det är väl bara att trotsa. I går fick jag planterat om alla mina tomater och choklad pepparn.




Åtta tomatplantor och tyvärr får jag nog stoppa där, när de väl kommer igång så får man knappt plats att gå in i växthuset. Det bruna i singlen är hemtrevnad som nu har börjat komma igen. På vintern så vissnar den ner helt men sen blir det som en härlig kudde, gillar när den sprider sig.

Denna fina fjärlislavendel på stam fick jag av maken i veckan, har länge velat ha en men har varit lite för snål. Ser ni hur klematisten har växt den är helt otrolig vad den har fart i sig.......men kanske den känner att sommaren är på gång.

Ha en bra dag
Kram Anna

URSÄKTA RÖRAN PÅ BLOGGEN, JAG FÖRSÖKER BYTA MALL

11 kommentarer :

House number 15 sa...

Vilken underbar trädgård Gunnel verkar ha. Förstår om du fick många idéer.

Lavendel är en stor favorit hos mig, gillar doften, den är så sommarljuvlig!

Ha en fab fredag!
Kramkram

The Secret Garden sa...

Vilken vacker trädgårdsbänk!
Lavendel är ju så härliga. Själv så måste jag sätta nya för mina klarade inte vintern.
Här ösregnar det idag och jag som tänkte gräva nya rabatter... får vara inne och blogga i stället! :)

Önskar en trevlig helg!

Limetwig sa...

Vill också ha ett lavendel träd men...ja det är ju mycket man vill ha!
Visst har du berättat om krusbärskiwi... är det samma som minikiwi? Vet du det? Hittar bara minikiwi i blomsteraffären. Tyckte det lät så gott!
Ha en skön helg! Åse

cat sa...

Tack för plantskoletipsen, tyvärr hann vi inte men de har nu blivit uppsatta på min lista. Kanske nästa vända ;))
Vad fint du har i växtuset, jag har inte hunnit städa ur för sommaren än, det har ju varit så kallt så mina övervintrare fortfarande står kvar inne.
Kul att få se ite bilder från Gunnels trädgård!
Ha de gott. Catarina

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Trevlig med Lavendel på stam.
Äntligen fredag och helgen stundar. Önskar dig en mysig helg,
Petra B.

Stjärnor & Champagne sa...

Parkslide, tack...Aldrig hör talas om det innan. Skall googla lite. Vad härliga bilder från Gunnel. Ja det märks att du är trädgårdintresserad, härligt för jag har inte ett rätt när det gäller trädgård....Morr finns inga trasmattor på Ikea, så trist för det borde vara ett ställe som borde ha det. / Kramkram Anne

The Secret Garden sa...

Tack för att du tipsade!! :) Jo jag såg det. Ska spela in Mitt Afrika, den går ju så attans sent, mitt i natten. Och så kolliderar den med en annan bra film med Redford; "Mannnen som kunde tala med hästar". Också en bra film. Men jag satsar på Africa, den filmen har betytt mycket för mig genom åren.

Mys och hemtrevnad sa...

Här har varit underbart väder idag...så fin trädgård, den lilla vita bänken var jättefin! Kramis semlan

Almbacken sa...

Hej Anna,

Du är såååå välkommen upp :o)

Kram / Maria

irma´s uthus sa...

Stackare, eländigt med migrän. å just när man ska göra något kul. Underbara bilder! ha en fin helg!

Anonym sa...

men fy migränanfallet låter vidrigt! tur att det gick bra och att din sambo var hemma till din hjälp!

Väldigt fina trädgårdsbilder du bjuder på! chokladpeppar låter ju så spännande! :D

Så inspirerande när jag sitter med trädgårdsplanering!
Kram pernilla