onsdag 20 oktober 2010

Snälla snälla snälla......


...jag vill också ha snö. Hörde på nyheterna att upp i landet skulle det kanske komma snö idag eller i morgon......fy så avundsjuk jag blir. Jag älskar snö, det blir så ljust och fint. Härligt med knarret under stövlarna och det ska bli så roligt att se hur Alvin kommer att uppleva det. Ska även bli roligt att få lägga snö här på bloggen...snart kommer jag inte att kunna låta bli....
Frosten......kändes som en försmak av vad som komma skall. Helgens fina väder och kalla nätter fick oss att börja elda i kaminen och massor av ljus tändes, härligt mys.........Hela taket i växthuset var vitt och det blev en del fotografering.....dock tyckte inte kameran om det för den immade igen totalt när jag kom in igen. Kanske inte helt lyckat......

 



Ha en härlig dag
Kram Anna


12 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Men....en till, förutom jag, som älskar snö. Det är knappt man vågar säga det, men så är det. Hela världen ser så ren och fin och framförallt ljus ut när vi har snö. Drömvinter förra vintern och den mellan 2005/2006....! Och Alvin kommer också att älska det, jag lovar! Och det blir inte så smutsigt om tassarna heller med snö!
Vilka fina bilder du tagit! Hur har du kunnat fotografera vattenbubblorna, eller är det glasblåsor? En fantastisk bild!
Kram
Agneta

p.s. ser att Sakura House Tokyo har reklam på din blogg. Känner du till dom? d.s.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag igen!
Så du var på Vann du! Alldeles nära, fast det ligger åt Gullmarsfjorden och jag bor längre söderut men vid nästa, västra fjord, Åbyfjorden.
Först hette Vann, Lingatan och var hem för vanartiga flickor!!!
Sedan var det rehab för drogmissbrukare och andra.
Sedan byggde Metallförbundet sin kursgård där.
Och efter några turer blev det spa hotell Vann!
Aha, det var glaskulor, känns nästan lite lugnande! Jag trodde först att du vispat till i vattnet och fått upp bubblor och samtidigt hunnit ta bilder.....men bilden är lika fantastisk för det! Fullkomlig!
Kram igen!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag IGEN, nu blir jag nästan tjatig.
Sakura House känner jag till. Det är en lägenhetsförmedling, främst för studenter, i Tokyo, blev bara så förvånad att se deras reklam i en svensk blogg. Men efter att jag sett den här har jag sett reklamen på flera andra bloggar också.
Kram IGEN

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej Anna!
Vilka bilder - speciellt den med glasblåsorna var jättefin. Lite avis på ditt växthus ... Vi har så liten tomt och inte någon bra plats att placera ett växthus på. Men man kan ju drömma.. ;)
Jag längtar också efter snö! Tycker det blir fantastiskt vackert och längtar också efter att få fota vackra vinterbilder. :)
Kram kram

Unknown sa...

Är du från vettet, kvinna??!!! Eller är du bara i fas och har allt städat och klart i trädgården och bara väntar på att få göra snölyktor;)
Kommer det snö i Småland är jag kokt! Har MASSOR kvar som jag vill hinna göra innan vintern.
Kram,
Charlotta

Cilla sa...

Snö??? Nej, det kan få vänta ett tag. Jag vill gärna ha kalla, klara dagar med ett par minusgrader och sol. Det räcker för mig. HÄrliga bilder från din trädgård som vanligt!!!


Cilla♥

Marina sa...

VAckra frostbilder!
Snö gillar jag också men den får ändå gärna vänta till advenst för min del, men sen vill jag ha den hela vinter.

Kram!

Limetwig sa...

Hmmm nä nu säger jag stop där! Vill ha snö? Nä tack! Jobbar på fritishem och jag ser framför mig alla blöta kläder... :) Men visst det är attans fint! Men vi väntar ett tag va?
Ha det bäst! Åse

Katarinas trädgård sa...

Näää, vet du vad, snö vill vi INTE ha!!! Möjligen om det kommer väldigt lokalt över Sandby och inte över Lund... Vill inte inte inte ha snö! Var jag tydlig nu?! Men det kanske kvittar vad du och jag vill, det lär bli som det bli, i alla fall, som vanligt... Jättefina bilder, som alltid är du en utmärkt fotograf!
Kram,
Katarina

Lone sa...

Hej Anna.
Jeg håber du får din sne, jeg er sikker på at Alvin vil elske det.
Men sneen behøver ikke komme til Danmark endnu, hvis jeg skal bestemme.
Kh Lone

Annelie sa...

Oj, nu får jag gåshud av all frost du visar och jag börjar ofrivilligt frysa lite.
Jag pratade med min bror i Stockholm idag som hade 1 plusgrad klockan 18 och det var chans till snö. Spännande.
Visst är det mysigt med alla ljus man tänder framåt hösten. Måste nog åka till IKEA och fylla på mitt lager.

Kram från Boston

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Snö i all ära, men den passar lagom från 1. advent fram till mitten av februari. Nu vill jag ha höst ett tag till.
Kram, Petra B.