söndag 14 november 2010

Första granen på plats......



Lite mys i trädgården han jag med i går......det blev planterat 2 små granar i krukor. Min käre mor har varit i skogen och plockat några till oss. Om ett tag ska dom få flytta in, kanske redan under veckan. Klippte lite på min trollhassel som växer så in i. Men det är jag glad för den han man anv för lite överallt. Som stör till amaryllisen, dekoration i en grupp mm.


I dag ska kusinernas och vår vår labbe träffas, tyvärr har det blivit lite långt mellan gångerna men nu är dom så stora att det är viktigt om dom inte ska bli rivaler. Vår är 7 mån och deras 8½ mån så det är roligt om dom lär känna varandra väl, dels är det bra om man kan hjälpas åt att passa om man behöver iväg på något....och även när v täffas som vanligt en tex lördag att man kan ha med dom. När dom var mindre så träffades dom en del men sen har båda varit skadade och det har inte blivit av, men nu ska vi skärpa oss.

Nu sa jag gå och se om jag kan få till en mazarin äpple kaka......låter väl spännande. Om den blir bra ska ni få receptet men det är ett expriment så det återstår att se....

Ha en härlig farsdag söndag
Kram Anna


7 kommentarer :

The Secret Garden sa...

Var iväg igår och hackade upp några smågranar ur tjälen vid en dikeskant...fattar inte varför jag alltid spar så länge..
Antar att det blir en hel del busande när labbarna möts igen!! :)

Trevlig söndag!

Katarinas trädgård sa...

Så söta granar! Jag har bett min pappa gräva upp en liten gran till mig, men jag är inte riktigt säker på att han fattar vad jag menar... Ormhassel är jättefint, mycket bättre på vintern än på sommaren, när jag tycker bladen ser tråkiga ut. Låter spännande med kakan, inga problem när man har en KA, förstås! Ha det bra!
Kram,
Katarina

Snäckskalsdalen. sa...

Och gissa vad jag gjort idag! Jag har bakat dina havrebullar och det föll mycket väl ut och det blev väldigt mycket beröm! Dom fick jag gärna göra en gång till löd omdömet!
Skall ut och fixa liten gran nu, det ser så fint ut!
Kram

Unknown sa...

Har också hämtat hem några små granar, och satte en i uterummet, men DET kändes lite tidigt så den åkte ut igen. Ute får de stå ett tag till.
Måste passa på och gratta dig till ditt första år som bloggare, har ju också haft min ett år nu och undrar om vi kan kalla oss proffsbloggare nu då?? Jo, det gör vi väl, eller hur?? :)

Sophia Callmer sa...

Söt gran, ska nog också ta hem en liten gran, i veckan som kommer finns nog tid för det.
ha en bra vecka!

House number 15 sa...

Här får det också bli en liten
gran, så fint att ha de i glasburk.
Dröjer inte alls länge innan
den stooora granen ska in.
Kram C

Anonym sa...

I lake it, beautiful!!!