torsdag 18 november 2010

Kli i fingrarna.....



Nu kan jag knappt hålla mig, jag vill ha fram stjärnor, stakar i fönsterna så den fulländade mys stämningen kommer fram. Fram med ljus i alla hus så stämningen kommer på topp. Nu känns det som många går och är trötta och det behövs lite inspiration. Att få börja köpa klappar och planera för julen finns inget bättre. Fast det är lite jobbigt när det börjar bli köer överallt och de där sista klapparna som man hela tider skjuter framför sig för man inte vet var man ska köpa.....sen måste man åka in lille jul afton och hast köpa något, den klappen blir man aldrig riktigt nöjd med....

Något som är roligt med alla klapparna är att själv få slå in dom och få göra en alldeles speciell klapp.......

Ha en härlig dag
Kram Anna



12 kommentarer :

Anonym sa...

Very nice ann elegant!
Kisses.

bokhyllan sa...

Hej.
Häller med. Kan knappt hålla mig till Advent.

Ha en finfin dag.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ja, jag har också svårt att hålla mig... Smyger med det som också kan känns allmänt 'vintrigt' tills mitt startdatum infaller för att veckla ut hela härliga julen.... (en vecka före första advent).... Men visst finns det omisskännligen juliga saker uppe hos mig redan nu... jag erkänner.... Och i växthuset..... där är det redan full jul sedan någon vecka tillbaka.... Pysslet måste ju få plats någon stans innan...

Kram Charlotte

Unknown sa...

Ja, jag håller verkligen med! Så mysigt och allra bäst om man hinner med i god tid och slipper jäkta in i det sista! Fast för det mesta måste jag jäkta för att hinna med och det är trist:(
Ha det gott,
Charlotta

Katarinas trädgård sa...

Så fina rubrikbilder du har! Tur att du inte har tagit dem idag för, som du redan vet att jag tycker, snö gör sig bäst på bild! Jag måste också göra om min rubrikbild, undrar om det blir något med snö?! Klart man ska börja tidigt med julpysslet, det som är så kul!
Kram,
Katarina

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej Anna!
Åh, jag håller med - längtar också efter att få börja plocka fram julsakerna. Jag eldar frisk med både värmeljus och vanliga ljus just nu. Då blir jag genast på julhumör. ;)
Kram!

Unknown sa...

Jag längtar också. Trots att vårt vardagsrum ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig just nu. Till helgen måste vi komma låååååååångt med vår renovering. Annars blir jag tokig snart.
Kram Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Fniss...Jag tror att det är många som längtar men inte jag. Och def inte till alla köerna. Jo när maten är färdig på julafton och klapparna är utdelade och jag kan sätta mig i soffan och ta ett glas champagne:). Fast barnen tycker om det och jag gör det för dom. Ha det bäst vännen/ Kram Anne

Tusenfröjd sa...

Hejsan!
Så kul att du hittade till mig!
Så klart man får lov att sätta fram lite stjärnor och annat juligt. Näst vecka är det första advent och sen går tiden ju så himlans fort att man inte riktigt hinner med. Och när julen är över så är man oftast lite trött på allt som heter jul. Så det är nu man kanske ska passa på...
Nu ska jag kolla runt lite hos dig!
Ha det bäst / Liv

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, nu kommer dom snart ner från vinden, alla jullådorna, nu skall det fram och pyntas så man hinner njuta av allt det fina!!
Och granen skall också in tidigt i år så man hinner titta på den ordentligt mycket!
Tack för receptet på mazarinen.
Kram Agneta

Stina sa...

Kan bara hålla med!! Pysslar lite "I smyg" men väntar med att ta fram,,,
Kram!

Susihus sa...

Ja vi kan behöva lite upplyst nu med ljus och stjärnor för oj va mörkt det är. Samtidigt har jag inte riktigt fattat att det är advent redan nästa helg, vart tog denna höst vägen...?

Ha en härlig helg
Kram