måndag 28 mars 2011

Här kommer vi......



......massor av allium har börjat titta fram i rabatterna och nu gör jag allt för att rädda dom från Alvins tassar. Jag vet inte hur många påsar jag satte i höstas men det var en hel del. Jag har varit rätt så försiktig med plantering av lökar då jag inte varit klar i trädgården, vill vänta så man inte riskerar att sätta spaden i dom. Tyvärr får min trädgård inte vila så mycket utan plantor flyttas och förändras hela tiden...snart är jag klar, lovar jag maken men man ska aldrig säga aldrig......


Ha en underbar dag alla ni som tittar in.
Kram Anna

Ni glömer väl inte att rösta i Isabellas tävling???



7 kommentarer :

Anonym sa...

Vad kul att du ser att dina blommor är på väg. Jag var ute innan idag och letade men inga spår hm.....

Marina sa...

Vilka vackra tulpaner!
Ja, de där hundtassarna. Mina små blåsippor skyddas av korgklocka och en annan växt har fått en hel gammal kundkorg över sig. En korg i stål alltså, inte en plasthistoria.

Kram!

Helena sa...

Jojo de där rara tassarna :-)Sigge går emellan tulpanerna han är för gó :-)Han liksom sicksackar sig fram det är väl duktigt gjort?!
KRAM från mig!

AnnaHelena sa...

Inga spår efter allium här ännu...Ni ligger före oss en hel del där nere i södra Sverige. Vi har forfarande inte helt snöfritt här, och kaaaallt! Burr!
Hoppas du får ha dina allium ifred från små hundtassar! :-)

Kram // AH

Unknown sa...

OJ, vad mkt vår ni har fått. Här har jag precis funnit en pytteknopp av en tulpaner :)
KRam Maria

Lotta sa...

Det där med att gräva upp lökar känns igen. Jag var ute idag och planterade ner julens hyacinter, och råkade då gräva upp förra julens! Attans! Men jag vet tydligen var jag vill ha mina hyacinter. :)
Kram

Fröken Generös sa...

Härligt när man ser spår av liv i rabatterna - här hos mig har det inte kommit upp så mycket än men jag spanar vidare! Kram Helena