söndag 26 juni 2011

En härlig känsla....


När jag ser krukor så här så tänker jag på Medelhavet av någon anledning.....jag gillar att ha lite blandade krukor och ett extra plus när de har lite platina av mossa och några skavank er är fint. Här på min lilla mur får mina plantor som är under uppväxt stå förvarade och så får de vara i fred från vårt lilla vild djur Alvin....
Från vänster två krukor med buxboms plantor som är i tidigt skede men jag ville själv få fram klot...den tredje är en blå agapantus, sen till följd av en svart agapantus, ett myrten träd, en alunrot, en stjärn magnolia och slutligen ett valnöttsträd som jag har tänkt att göra som ett bonsai.




Elefantgräset börja få till sin längd och det känns skönt för det behövs i min annars så låga och platta  trädgård. Jag går och fundera på lite olika träd men är lite velande vad det ska bli. Något som blir en 3-4 m är lagom. Någon som har något tips?

Hoppas ni alla har haft en härlig midsommar helg det har jag.
Kram Anna



5 kommentarer :

Helens trädgård sa...

Hejsan!
Vilken fin 'rugge' av Elefantgräs, i min zon 5/6 överleverden inte.
Förslag på ett i mitt tycke vackert träd är Maackia amurensis. Vacker vid lövutspickningen, vackra blad, vackra blommor och vackert växtsätt. Vad mer kan man begära :=)
Ha det gott!

Anonym sa...

Elefantgräs är snyggt, men överlever nog inte i min trädgård...

Kram Birgitta

MyGarden sa...

Kopparlönn, kanske kan vara något? De växer sakta, underbart vacker på våren när bladen kommer och så då den härliga stammen som ser som "kanelrullar".

Cilla sa...

Vilket fint gräs! Skulle passa med en himalayabjörk, jag vet dock inte hur höga de blir!

Cilla♥

Kristina Bonander sa...

Ja, visst är det roligt med småplantor i krukor. Jag har alltid en gäng på vänt i krukor som ska ut på diverse ställen, men de är inte lika fint uppställda som dina!
När det gäller förslag på träd, tänkte jag också spontant på kopparlönn! Strimlönnen är också vacker. Som lite striktare bas gillar jag klotkörsbär. Jättesnyggt med flera stycken tillsammans, gärna i olika stamhöjd.
Hälsningar
Kristina