lördag 25 juni 2011

Nu står de där och.......



....och glänser...nja kanske inte glänser men det ser lite tjusigt ut. Hemma gjord fläder och jordgubbs saft som bara blev så super god. Jag brukat göra vanlig flädersaft men när jag sprang på detta receptet så kände jag för att prova något nytt. Jag hade tänkt att göra vanlig flädersaft ändå men det slutade med att det blev  tre satser till av fläder jordgubbs.......nu ska den stå i 3 dagar och sen ska även de buteljeras. Det var ren tur att jag fick med flaskor hem från det stora varuhuset för det fanns inte många kvar på hyllan.


Hoppas ni alla har haft en underbar midsommar och skön ledighet. Här har dagen gått i lite lata drag men nu har energin kommit igång efter att jag satte igång och göra saft. Alvin och jag har tagit vår första cykeltur och det gick super bra. Med labradorer ska man ta det lite lugnt med cykel rundor innan de har fyllt 1 år och Alvin är nu 14 månader och vi har väntat länge nog. Det blev en kort runda så får vi väl öka på så nätt. I kväll provade maken att åka inlines med honom och då ville han bara leka så vi får öva.....jag önskar att jag kunde åka inlines men jag är urkass....

Ha en skön kväll
Kram Anna

Receptet kan ni se i mitt förra inlägg. Nu ska det göras etiketter till flaskorna.



9 kommentarer :

Ewa`s Galleri sa...

Saften ser väldigt god ut
Ha en fortsatt skön helg

Unknown sa...

Åh, det låter som en helskön kombo:)
Kram!

Mari sa...

Gud vad gott det ser ut =)
Jag måste ut och plocka fläderblom...

IreneL sa...

Åhhh vad läckert det ser ut!
Ha en fin dag!

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmmmmmmmmmmm vad mumsigt det ser ut...vill ha....kramis semlan

Anonym sa...

Det ser gott och läskande ut...

Katarinas trädgård sa...

Tjusigt! Jag har faktiskt också en sats med fläderblomssaft på gång! Ja, jag är själv förvånad över min huslighet...
Ha det bra!
Kram
Katarina

Christina sa...

Saften ser härlig ut! Jag har tyvärr varken fläder eller jordgubbar i närheten, men en annan gång kanske.
Ha det gott!
Kram
Christina

Trädgården på Höjden... sa...

Det både låter och ser fantastiskt gott ut. Fläder och jordgubbe måste ju bara vara en vinnande kombination.

Hälsar Åsa