lördag 12 november 2011

Morgon bak......



Vilken underbar morgon vi har idag, frost, vindstilla och en sol som stiger på himlen.....det kan verkligen inte bli bättre. Frosten har kommit tillbaka till Skåne och jag njuter. Första advent är om två veckor och julskyltning och allt vad det innebär att få tända stakar och stjärnor i fönster är inom räckhåll och då vill jag att det ska vara kallt, det bara hör till liksom....... 


Höstens färger sprider sig i trädgården och tillsammans med frost och sol blir det helt underbart. Elefantgräste han bara precis få öppnat några av sina toppar, synd det hade varit roligt att få uppleva det i sin skrud.


Här har fåglarna varit på besök, min mossa i olika krukor får inte vara i fred......


Alla agapanten står på rad för att få komma in i förrådet och här har fom nog stått i några veckor och väntat och jag har lovat dom att i helgen ska dom få komma in och värma sina rötter.


En lördags hälsning från bloggerskan
Kram på er alla
Anna

PS. Vid denna tiden nästa lördag är vi på väg till flygplatsen som ska ta oss till NY....förlåt att jag tjatar men det ska bli så roligt...

Ni skulle bara veta vad jag sitter och lyssnar på...jo julmusik, nu tror ni att jag har mist förståndet men jag tycker det är så mysigt. Alla i huset sover och snart ska jag gå och sätta igång med att baka skurna pepparkakor så det kommer dofta i hela huset när dom går upp.......ja jag vet NU tycker ni att jag är helt knäpp.....men det är jag och sån är jag.



5 kommentarer :

Mys och hemtrevnad sa...

skönt att ha någon att vara knäpp ihop med...hihi....mina lökväxter är med knäppa...de tittar upp i landen(påskliljor)med små gröna toppar...hum...knasigt! kramis semlan

Marina sa...

Man är som man är och så ska man vara!

Här hade vi också en fin morgon med knapp frost. Hade gärna fått vara lite tydligare frost för min del. Det blir bättre bilder då. Skadad???

Kram!

Mari sa...

Vist är det skönt att gå upp en stund innan dom andra i huset och få lite "egen tid" =) Men baka gör jag inte hihi. Tog en hundpromis till skogen nu på morgonen och plocka mossa, det är kalt nu... det var riktigt skönt att komma in i husvärmen.

Unknown sa...

Jisses vad skoj att få åka till NY.

Så mkt roligare med frost än som vi har nu, is i luften och regn.
Så efter hundpromenixen nu sitter jag med tända ljus och en varm mugg kaffe. Inte så dumt ;)
Ha en skön helg
Kram Maria

AnnaHelena sa...

Att gå upp först av alla och hinna få mysig egentid innan resten av familjen vaknar är UNDERBART!
Mina agapanthus fick komma in i dag. Känns lite sent, men vi har faktiskt inte haft just någon frost ännu.
Jag har också lyssnat på julmusik redan. I typ en vecka, faktiskt...
Och sakta, sakta kommer en stjärna eller ljusslinga upp undan för undan nu...Och det måste man väl få, när det är så mörkt...?

Kram // AH