söndag 18 mars 2012

Härliga vår....


Ja, underbara vår....visst är den här trots att man inte kan säga att det varit speciellt varmt så känns det i luften, man kan även höra det på fåglasångens härliga kvitter och i marken börjar både det ena och andra att gro. Trots att det inte har varit så strålande väder idag så har jag tillbringat dagen i trädgården. Det har räfsats löv, klippt av gamla blad och fröställningar på div växter och planterat lite vår blommar.
Som ni säkert kommer ihåg så har jag en make som ständigt kommer hem med blommor, ibland är det riktigt lyckat med tex vita tulpaner och ibland som denna lilla tusensköna som inte hör till min favoritfärg, vita är helt ok men rosa..njä inte min grej. Men söt är hon.....




Ha en underbar start på veckan
Kram Anna




2 kommentarer :

Lotta sa...

Och fin blev hon tillsammans med mossan! :o)

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Flitig som en myra. Jag ligger i startgroparna men det är så söligt och kladdigt ute ännu och kallt. Huvva.
En bellis på gaffeln, inte dumt det!
Kramar