tisdag 5 juni 2012

Sabotör....



Nu står standirisen i blom och i år är det dags att dela dom lite, men tror det blir bäst att göra det till hösten eller våren... någon som vet? Jag har i alla fall hört att de gärna blir glesa i mitten och därför ska man dela dom...




Så här ser det ut här hemma efter hagelskuren i helgen. Alla hosta bladen är förstörda och fjärlisbusken likaså och nu tryter det i tålamodet. Det är ju för bladen man har hostan... Ja det ser helt för jäkligt ut om man får säga så.....och man tappar stinget lite.



Hål hål och åter hål i alla bladen....blä.

Ha de
Kram Anna




6 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Skit ock! Det är inte roligt alls. Och i natt var det nästan frost hos oss......och inga blommor skyddade jag, så vi får se hur det blir.
Kram

Anonym sa...

Fy så trist! Kan man klippa ner hostor tro? Det är få saker som kan få en att tappa stinget som sådana där saker. Här hade jag en humörsvacka igår när jag insåg att det redan är rost på mina rosor, trots mina ansträngningar. Suck! Hoppas på fint väder snart så man glömmer eländet! Kram Hanna

smile sa...

Åh så trist! Naturens krafter är ibland inte roliga.

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Näää.. va trist! Det måste ha varit en monsterskur. Det borde gå att klippa bort de skadade bladen men tyvärr dröjer det väl innan de blir fina igen. Jag har delat mina strandirisar när de ha blommat över. Det har gått jättebra.. Sen vet jag inte om det är rätt att göra så.. ;)
Kramar!

Fru Grep sa...

stackars dig! Att hagel kan åstadkomma så mycket skada...

Marina sa...

Inte kul med hagel som förstör!

Irisen kan nog delas när som. Jag har gjort det förut i alla fall och det har funkat.

Kram