söndag 8 juli 2012

Underbar dag i solen......



...ja min dag idag har jag tillbringat på både mage och rygg i en solstol med en bra bok som sen övergick till trädgårdsböker och tillslut vidare i nya trädgårdstidningar som min mamma kom med. Sen började tankar och inspirationen komma igång i tankarna, men inget lev gjort idag, nej idag dag var det att ta det lugnt. Jag har verkligen njutit och haft en underbar dag i solen, bränn an har fått lite mer färg och det har varit skönt med en paus för kroppen och själ. Två veckor kvar att jobba innan semester så det gäller att ta tillvara på sol dagarna just nu.
Så här det det ut när vi kommer ut från vårt vardagsrum som går ut på det gamla trädäcket som ligger på framsidan av vårt hus. (ber om ursäkt för de gräsliga foppa tofflorna som jag har i trädgården)


På uteplatsen har vi ett större och ett mindre segel som går om lott på varandra, det är ett härligt solskydd och rätt så snyggt tycker jag själv. Tyvärr är det inte så praktiskt när det blåser.

Hoppas ni alla har haft en solig dag
Kram Anna





3 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Angenämt att komma ut från ert vardagsrum - rakt in i grönskan och med en vovve rätt placerad.

Roligt att du nämner Foppatofflorna, jag har aldrig haft några, men fick se att det finns i en massa modeller och nu funderar jag på att köpa ett par. I knallrosa eller möjligen rött!

Agneta kram

Anonym sa...

Vilken härlig dag du haft! Gillar era segel, vi har också ett och jag älskar att sitta därunder. Men jag kan hålla med om blåst-problemet...

Jag har också Foppa-tofflor i trädgården. De är grymt fula, men grymt sköna! ;) Kram Hanna

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Härligt!!! Det är skönt med slappardagar. Man behöver sådana. Det är så snyggt med segel som solskydd. Funderar varje år var jag kan sätta upp ett någonstans. Bara för att jag vill ha ett :-)) På vår veranda har vi en stoooor terassmarkis. Men det är samma problem där med blåsten. Stödbenen är ett måste. Fungerar väldigt bra faktiskt.

Kram
Charlotte