måndag 10 september 2012

Kruk fantast.....



Jo visst är det så att jag gillar krukor och nästan i alla de former. Sen är det väl så att vissa är man speciellt förtjust i. Svarta krukor är dom som toppar listan och sen är jag glad för de enkla i terracotta. Plåt hör inte till mina favoriter mest för att växterna blir så varma, annars tycker jag att dom är hur fina som helst.
Den här lilla mini hostan fick jag av mamma efter en tur till Bornholm, Danskarna har ett otroligt utbud av hosta. En liten knopp har det blivit i år och jag är nyfiken på att få se hur den kommer se ut.



Rönnsumaken är glad för att skicka ut sina rot skott och de är väldigt lätta att dra upp så vill man som jag göra ett litet mini träd i kruka så passar dom perfekt. Det känns som ett litet bonsai träd fast det är enklare att sköta. Denna sommaren har jag satt fler och jag hoppas få ihop en liten nätt samling...i krukor.


Ha en härlig start på veckan
Kram Anna






4 kommentarer :

Stein sa...

Hosta i potte var jo veldig vakkert! :-) Jeg er veldig glad i hosta /funkior selv og har faktisk begynt å plante noen i krukker i år. Ditt eksemplar var jo kjempefint! :-)
Ha en riktig fin uke.
Stein

Maria sa...

Rönnsumak..heter den så...jag tyckder den är så fin. Håller med dig om zinkkrukorna...så varna så dom stackars växterna nästan kokar.
Önskar dig en fin vecka nu, kram från Maria

Mamma med ambitioner sa...

Jag gillar också zink och har fortfarande ha begär på betong. Må gott Anna. De största kramarna

Anne-Lie sa...

Jag har också försökt att odla lite mer i kruka, tycker det är fint. Har du något bra tips inför vintern?