söndag 21 oktober 2012

Höst fyrverkeri av färger.....


 
Det är verkligen ett fyrverker av färger i trädgården nu och jag måste säga att jag tycker det är underbart. Hösten är verkligen härlig....
I går bar jag in alla mina krukor med agapantus för vinter förvaring i förrådet, frostfritt men svalt. Alla mina krukor med hosta ställer jag bara under tak för att krukorna inte ska frysa sönder när dom är våta. Reserande som inte är så ömtåliga åker in i växthuset.
 
Taket i min pergola har öppnat upp sig efter att nästan vartenda löv har fallit....kvar är endast en massa vindruvor som fåglarna kalasar sig på och en massa löv på marken....
 


 
 


 
 
Ha en underbar söndag
Kram Anna
 
 
 


7 kommentarer :

The Secret Garden sa...

Åhh vad härligt, vindruvor!! :)

Ja visst är det något speciellt med just labradorer. Såg att du satt upp dig på lista för labbevalp till våren, det skulle jag också gjort i din situation. Nu har jag labbevalpbilder att se fram emot i vår! :)

//Boije

Kristina Bonander sa...

Imponerande med alla druvor! Ser, trots höstfärgerna, sydländskt ut.

Hälsningar
Kristina

AnnaHelena sa...

Suck..."alla andra" har så fina höstträdgårdar! Tycker att min egen bara ser blöt och tråkig ut!
Härliga druvklasar!

KRam // AH

Ninnis sa...

Oj vilka helt underbara bilder...hjälper en att drar ut lite på sommaren...=)

Kram Ninni

Snäckskalsdalen. sa...

Kan man få komma och stampa lite vindruvor, tro! Ojsan hoppsan så många druvor du har!
Och ja, visst är trädgården underbar nu, eller jag menar, din! Det är så vackert med gräsen!
Agneta kram

A House With A View sa...

Guuuuuuuuuud så mysig trädgård!! Sååå härligt med pergola och wow, vad många vindruvor, vilket lyx!!!!

Kraaaaaaaaaam aka

Törnrosa sa...

Men nu blev jag så himla sugen på ett glas vin - undrar just varför.
Hej hopp!