onsdag 10 oktober 2012

Marimekko tok.....

 
 
 
Det svarta ormgräset är något jag gillar, den stora plantan har stått i kruka ett tag och nu tyckte jag att det var dags att den fick en plats i trädgården så den kan växa till sig lite bättre. Två nya plantor inhandlades i sommar och dom har alla fått ta plats tillsammans vid foten av en nyplanterad rönnsumak. Nu hoppas jag bara att dom klarar vintern, ska nog täcka över dom lite eftersom dom står rätt så oskyddade än så länge.
 
 
Extra sen i år är min höstsilverax, den står rätt så skuggigt och nästa år funderar jag på om den ska få en ny plats i lite mer blandat sol/skugga......sen kan jag väl inte säga att det gör något att det finns något i trädgården som blommar såhär på höstkanten, tvärtom.


 
Något som är väldigt vackert just nu är alla fina gräs som står och vajar med sina fina vippor. Jag har flera olika sorters miskantus och snart får dom alla agera julkärvew till fåglarna som får festa loss.

 
 
I morgon bär det av till Venedig men det vet ni ju redan.....det ska bli skönt med några dagars ledighet. Allt börjar med en buffe frukost på flygplatsen  (Kastrup) och sen påbörjas shoppingen, först ut är Marimekko butiken,. Förra hösten när vi åkte till New York blev det en dator väska med de stora marimekko blommorna. Så man får väl se vad det kan bli i år, kanske en ny datormus? Jag är en big fan av ders blommiga mönster från 60-talet.
 
 
 
Kram Anna
 
 
 
 


6 kommentarer :

AnnCharlotte sa...

Marrimekkoblommorna är ena riktiga glädjespridare.
Jag har haft ormskägg i kruka över vintern som klarat sig men sen har de dött på våren istället så jag ska också plantera dem i marken innan vintern.
Så tråkigt att läsa om er förlust av Alvin. Orkade inte kommentera just då för vi höll på med Inez....
Ha en jätteskön resa :)

Snäckskalsdalen. sa...

Den fjärde bilden uppifrån är så vacker så den tog andan ur mig, ser du själv hur gräset harmonierar med den hotfulla himlen och allt blir bara vackert! Som en, tja, tavla!

Marimekko är kul och man blir glad. Jag var ju med om det förra gången så att säga och tillbringade en hel sommar med bara Marimekko kläder - gissa om jag var (kände mig, alltså) cool!

Tänk att dom gör "möss" också! Det hade ju varit något, det!

Agneta kram

Marina sa...

Då får jag önskar er en riktigt trevlig resa!
Marimekko är fint!

Även här är höstsilveraxen sena. Trodde kanske att det var för att de planterades förra hösten och i våras. Den ena blommar i alla fall nu och är så fin.

Kram

Katarinas trädgård sa...

En sån mus måste du ju ha, ursnygg! Och det mönstret tröttnar man inte på, jag har det på block, mappar, duk osv osv
Ha det jättebra på resan, det låter perfekt att slippa hösten några dagar!
Kram
Katarina

Furulunden sa...

Så flott det er i hagen din, selv nå på høsten. Så fint at du får oppmuntre mine hagefacebooklesere idag:)

AnnaHelena sa...

Ormskägg! Ja, tack!

Mitt "Brunette" tokvägrar att blomma överhuvudtaget i år! Förra året var det jättefint, men i år är det bara blad...Det vanliga Höstsilveraxet (det gröna) blommar dock!

Kram // AH