lördag 19 januari 2013

Fåtölj eller inte.....



Ute säger temperaturen -6 och här inne i värmen säger den 24 grader. Jo jag vet det är lite väl varmt här inne men när vi eldar i kaminen så drar det iväg lite och det är inte helt lätt att styra. Jag gillar att det är varmt och gott i  huset om jag sitter i soffan och läser men om man är upp och far runt i huset får det gärna vara lite svalare.




För tillfället är jag rätt så tråkig när det gäller inredning och känner att jag är helt insnöad på svart och vitt och jag har förklarat för maken att en röd ägget fåtölj hade gjort sig här hemma. Då börjar vårt eviga fåtölj prat......maken vill ha en så tråkig fåtölj som Joey och Chandler har i vänner, vet ni en sån som man fäller ut en fotpall från och samtidigt så fäller den sig till liggande. Jag tycker den är såååå ful men visst smaken är delad och maken och jag kommer ingen vart i denna fråga och så länge vi inte löser det så länge blir det ingen fåtölj.

Ha de
Kram Anna



4 kommentarer :

Elin sa...

Så hyggelig en stue/spisestue:)
Flott atjerne og veldig dekorativt med valnøtter på glass!
Jeg har lært noe nytt:
fåtölj = lenestol, tror jeg...

Laila sa...

Gillar din färgskala och skulle nog inte komplettera med en röd fåtölj!
Ha det gott!/Laila

AnnaHelena sa...

Haha - vad ÄR det med män och dålig fåtölj-smak!?! Jag ler igenkännande när jag läser ditt inlägg.
Vi har också delade meningar om fåtöljer ibland. H kan också dras till fåtöljer som går att dra ut och sitt-ligga i. Jag hävdar att såna fåtöljer bara passar i ungkarls-lyor. Hur bekväma de än må vara...
Ibland går utseendet före, helt enkelt! :-):-)

Kram // AH

Photo by Maria sa...

Kan ju hålla med om att det röda i en snygg fåtölj hade varit snyggt, men kan oxå hålla med maken din, för de fåtöljerna är så grymt sköna =)
Hoppas ni kan enas =)

Kram Mia