fredag 15 februari 2013

Besviken.....



Förra helgen kostade jag på mig att köpa några ranunkel till mina små flaskor. Två dagar senare hängde dom och det såg ut som dom hade börjat ruttna mitt på stjälken som inte ens var nere i vattnet. Varför gör dom så här? Eller tror ni att mina blommar redan hade börjat gå mot bäst före datum? Jag tycker det är så vackert med ranunkel och hade gärna haft dom i någon härlig vår färg.




Vår matplats ser verkligen tråkig och steril ut, en ny matta önskas och något snyggt tyg att hänga på väggen alternativt någon snygg tavla. Men allt har sin tid, man måste ju åka runt och titta ut en snygg matta och ett snyggt tyg om det ska fungera och det är här jag är lite dålig. Blir liksom inte klar att komma iväg.

 Tänk att det blev fredag igen och så skönt att få sova ut i morgon, baka bullar och fixa hemma. I morgon kväll kommer familjen A och det blir en skön hemma kväll tillsammans.

Ha de
Kram Anna





5 kommentarer :

BLOMSTERDESIGN sa...

Visst bli man besviken när snittblommorna inte håller längre än ett par dagar. De kan inte ha varit nya när du köpte dem, de har nog stått i butiken ett tag.
Jag fick en bukett med bl.a ranunkler och dessa har hållt i 13 dagar men nu börjar de se lite hängiga ut. Hoppas du får bättre tur nästa gång du köper ranunkler.
Ha en trevlig helg!
Kram Therese

Anonym sa...

Hej!
Ibland kan ranunklarna se ut så, fast dom är nya. Dom är "sjuka" från leverantören. Jag skulle gå tillbaka med dom till
Blomsteraffären, där borde dom ge dig nya. Dom får i sin tur reklamera dom fr sin lev.☺
Kramar från Ewa

Annika Christensen sa...

Hej

Förstår att du blev besviken. Jag tror att de var lite för gamla och kanske utsatts för kyla.
Skall bli kul och se vad du hittar till matplatsen.
Allt gott och en skön helg
Annika

Fröken Foto sa...

Det är verkligen fina de där blommorna, tråkigt att de inte stod sig längre :)
Gillar lampan över bordet!

kram kram Malin

Marina sa...

Jag älskar egentligen ranunkler. Så fina! Tyvärr tycker jag att de är svåra. Ha ringa bra tips alltså men du är inte ensam om att misslyckas med dem.

Kram