söndag 24 februari 2013

Är det redan påsk?



Jag kan tycka det är en smula komiskt med våra högtider och så tidigt butiker börjar marknadsföra sina produkter. Att man redan nu hitta en massa påsk prylar i butikerna känns lite väl när vi har en månad till påsk, vill man ha det framme redan nu? Visst kan jag hålla med om att man blir inspirerad och gärna handlar men knepigt är det allt.

Dessa vackra äggen hade gärna fått följa med hem men jag stod på mig och tackade nej till allt som hade med påsk att göra, så här i efterhand hade jag ju kunnat köpa dom och lägga dom i en låda några veckor tills det är dags. Kanske jag får ta en tur till Flyinge plantskola igen!



Ha en skön söndag alla, här är det jobb som står på schemat och jag hoppas bli klar med revideringar av min rapport.

Kram Anna






5 kommentarer :

Louise sa...

Kan hålla med om att det blir lätt hysteriskt. Det är som julpynt i oktober...för tidigt för mig i alla fall...men det handlar väl om att vi ska konsumera...över tid. Hoppas du får till din rapport och kan njuta lite av söndagen ändå!

kram louise

Lotta 8`) sa...

Tycker detsamma! Såg på blomsterlandet igår när jag köpte fröpåsar, att påsken kommit fram - det känns ibland som om allt har så bråttom?! Vi skall tidigt pynta jul, för att sedan snabbt ta fram våren och planera/pynta för påsken.... men det är väl för att locka till köp som butikerna gör så.
Men klart man blir sugen när man går i butiken, ser alla fröpåsar..... lite farligt :) Ha en skön söndag :)

Bjørkvold besøkshage sa...

Jul og påske henger snart sammen, godt vi ennå har sommeren. Påskemarsipan sto i butikken, mens julemarsipan var til 1/2 pris i hyllen ved siden av.

Verden er litt skrullete.

Det som er godt er at vi har våre hager. Der går alt i det tempo naturen har bestemt. Lett å bli hektet på at alt skal bli større, blomstre mere og tidligere der også, så det gjelder å sette tålmodigheten på prøve og la naturen gå sin gang.

Ulrika sa...

Inte vill jag tänka påsk riktigt än, men gärna vår...
En tur till Flyinge Plantskola är ju aldrig fel, oavsett hur länge sedan man var där.
Ha en bra vecka!
Ulrika

Anonym sa...

Visst är det för tidigt med påskpynt men äggen var supersnygga! Lycka till med rapporten!

Hälsn. Åsa