fredag 8 mars 2013

Minne.....



Ikväll bara kom det över mig när jag satt och tittade bland gamla bilder och jag kom till mappen "Alvin" . Saknade efter Alvin blev bara så påtaglig att tårarna började trilla längs mina kinder, gud vad jag saknar honom. Han skulle vara här nu och värma mig när jag fryser, min finaste vän och jag skulle vilja borra min näsa i hans päls och njuta av hans närhet. Det tar verkligen tid att komma vidare utan sina fyrbenta vänner, men jag är glad att vi tog beslutet att ta hem en ny vän. Ingen kan ersätta Alvin men jag tror att en ny vän kan få oss att komma vidare och fylla tomrummet. Dom har alla sina små egna egenskaper som gör dom till just den hunden och det är det som bli så speciellt. Vår nästa hund kommer ha sina fina kvalitéer och det kommer säker att bli minst lika bra.




Vårkänslor kom till liv i helgen men nu känns det som ett minne blott. Nu har man sagt att det kan komma snö i Skåne nästa vecka. Såhär kan man väl inte göra, först få en försmak och sen ångra sig. Nä kära vädergudar se till så våren kommer NU.

När jag var på plantskolan förra helgen fanns det inte så mycket penseer att välja på. Dom små som jag gillar bäst hade inte kommit än. Dock var den krusiga penseen ny för mig så några såna fick följa med hem. Till helgen får det nog bli några till så jag kan ha dom lite överallt i trädgården, hoppas dom små har kommit.



Ha ett härligt fredagsmys
Kram Anna






7 kommentarer :

Cilla sa...

Åh, Anna! Jag förstår hur du saknar Alvin. Det är inte lätt att förlora någon.
Ändå trevligt att ni har en ny hund.
Sköt om er.
Cilla♥

It's me sa...

Oh Anna !!..i feel you miss Alvin...it is so hard to lose your dog....he was their always for you.....i feel your pain......warm hugs from me darling....xxx..

Katarinas trädgård sa...

Ja, jag förstår att du saknar Alvin, men trevligt att få en ny kompis snart.
Jag prenumererar på The English Garden, och den kan man mycket väl läsa. Gardens Illustrated är nog snäppet bättre dock.
Kram
Katarina

Marina sa...

Det låter inte alls konstigt i mina öron att saknaden kommer över dig då och då, mer än annars.

Hoppas du får en skön helg!

AnnaHelena sa...

Jo,visst är det så att saknaden plötsligt kan sticka till i hjärtat. Inte konstigt alls.
Dock härligt med en ny liten vän! Helt rätt beslut!

Jag var och letade penséer i eftermiddags, men hittade inga någonstans. Kanske lika bra det med tanke på att vi hade -12 grader i morse...

Trevlig helg! Kram // AH

Livet på solsidan sa...

Såklart du saknar Alvin! Men du ska se att det blir minst lika bra med er nya vovve.

Snön ja. Gissa var den ramlar ner just nu? Inte i massor direkt, men ändå. Blä...

Kram Tamara

Villa Vårgatan sa...

Jag vet precis hur det känns. Vi miste en liten hundvän som vi fick avliva strax innan han blev ett år. Trots att vi bara haft honom en kort tid var det tungt, väldigt tungt. Det var min första hund och jag hade inte kunnat föreställa mig hur jobbigt det skulle bli att förlora honom. Överallt fanns det saker, minnen och bilder som påminde om honom. Precis som du beskriver det kunde saknaden plötsligt komma över en. Små, små saker väckte minnet till liv och saknaden var så påtaglig och stark. Jag vågade inte skaffa en ny, bränd och rädd för att behöva gå igenom samma sak igen. Fyra år senare bestämde vi oss så för att satsa på en ny och det kändes så otroligt bra. Det är klart att oron fanns där men den försvann efter ett tag. Det är klart att det inte blir exakt detsamma, den nya kan inte ta den andres plats. Det blir helt enkelt något annat men som är precis lika fantastiskt bra. Lycka till med den nya familjemedlemmen.

Hälsar Eva