tisdag 9 april 2013

Mitt svarta ormgräs.....

 
April 2013
 
Mitt svarta ormgräs (ormskägg,tack Berit)som jag planterade i höstas ser ut att ha klarat vintern ok. Under flera månader hade jag en säckväv över som skydd för den värsta kylan. Hoppas den fortsätter att må bra och sprida sig rejält.
 

 
Så här såg det ut för två veckor sedan när jag just hade tagit bort säckväven, såklart skulle det tvunget komma lite mer snö. Hoppas bara nu att vi har sett snön för sista gången denna säsongen.

 
Januari 2013

 
Oktober 2012, hösten är verkligen vacker med alla sina fina färger.
 
Tack för era snälla kommentarer i mitt förra inlägg om min enkla ritning.
Kram Anna
 
 
 
 
 


3 kommentarer :

Berit sa...

Jag håller tummarna för att ditt ormskägg sprider sig och har klarat sig. I min förra trädgård prövade jag det flera gånger men överlevde aldrig vintern här uppe, nu bor jag ju lite varmare till så jag kanske prövar det igen., det är ju så himla snyggt.
Ha en underbar dag!!

Stein sa...

Så tøft med svart ormegress! Det må jeg være på utkikk etter! :-D
Vi får krysse fingrene og håpe våren nå endelig kommer for fullt de nærmeste dagene! :-)
Ha en fortsatt riktig fin dag.
Stein

Tittis trädgård sa...

Det är så snyggt med ormskägg! Såg verkligen läckert ut med de svarta bladen mot den vita snön!/ Kram Titti