söndag 12 maj 2013

Senaste tillskottet....


 
Vilka underbara dagar det har varit, alldeles perfekta för utomhus arbete. I dag ska jag fortsätta på min rabatter, äntligen. Det har varit en del besökare under veckan som vill titta in och hälsa på lilla Zelda så det har gått lite tid till umgänge men det är väldigt trevligt det med.
 
Jag vill visa er mitt senaste tillskott ibland växter, en liten dvärgsyren har fått flytta in och det är redan många fina knoppar och den lär dofta himmelskt gott. Jag unde inte motstå den för sina ynka 25 kr  på den lokala handelsträdgården.
 


 
Mitt glanskörsbär har börjat blomma så nätt och det är super fint. Några små vita blommor och jag kan se att det är en hel del knoppar så jag hoppas på en riklig blomning, även om jag inte tror det såhär första året.  


 
 
 
Min kiwi är på gång ordentligt och har fullt av knoppar, jag längtar tills den täcker pergolan med sitt härliga tak.
 
PS. Uteköket är nästan klart och i morgon lovar jag nya bilder :) 
 
 
Ha en underbar söndag
kram Anna
 
 
 
 
 


4 kommentarer :

Anonym sa...

Fin liten syren du köpt, och vilket pangpris! Jag är så glad för min, nu andra året är den full av knopp och kommer snart att blomma. Och dofta! Mitt glanskörsbär däremot blommar rätt ynkligt, men det är kanske något man får räkna med så här första våren? Eller vad tror du?
Kram Hanna

AnnaHelena sa...

25 kronor!?!
Ja, det var verkligen ett bra pris!
Så fint i den svarta gummikorgen!

Kram // AH

Louise sa...

Vilket syrenfynd! Tycker syrener är fina större delen av året och fungerar bra i kruka året om!

kram louise

AnnaHelena sa...

Hej igen, Anna!

Jag var på handelsträdgården på eftermiddagen och...ramlade över en liten - dvärgsyren... :-)

Inspirerad av dig så åkte den ner i min lilla shoppinglåda. Fast den kostade INTE 25 kronor här hos mig...

Tack för tipset! :-)

Kram // AH