måndag 24 juni 2013

Äntligen händer det saker igen....



 
Nu när det fina vädret äntligen har börjat titta fram, ja lite i mellan åt i alla fall. Så har vi börjat kunna använda den nya uteplatsen mer och mer. Mysiga kvällar med kompisar/familj och soliga dagar att kunna njuta av att få vara privat utan grannar. Nu kan vi vara lite mer privata (sola i bikini) och kan koppla av. All ära till trevliga grannar men ibland vill man bara vara i fred.
 
Så nu sitter jag här med mitt gips paket och har det skönt med Zelda, en bra bok och ibland en härligt rykande ny trädgårdstidning. Våra nya utemöbler från Trademax är jag supernöjd med, randiga kuddar från HM, kudden med stjärna från Gant och vit pläd från Ikea.
 
Några enkla nätgardiner har kommit på plats och idag ska även de nya vita få komma på plats. Det sista ska målas på uteköket och nu är jag så nöjd att saker och ting börjar hända.
 


 
 
Ha en härlig start på veckan
Kram Anna
 
 
 
 
 


9 kommentarer :

Hemma på Sjuan sa...

Säger det igen, så snyggt på er altan! Fina kuddar!
Tråkigt att gå i gips, hur har du skadat dig?
Härlig bild på Zelda i midsommarkrans, kram Suss

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag har slitit av ett ledband i foten som är ordnat nu men med 6 v i gips över hela sommaren är inte helt roligt. Jag trampade fel i en grop i skogen.

Kram Anna

Villa Vårgatan sa...

Ser verkligen mysigt ut! Förstår att du är nöjd. Hoppas att vi ses på söndag!

Kram Eva

Janneke sa...

Your patio looks so beautiful, hope you can spend a lot of beautiful days out there.

Katarinas trädgård sa...

Det ser väldigt, väldigt bra ut! Och din mörka oxalis är ju gigantisk, jag måste genast ut och gödsla mina.
Kram
Katarina
PS Roligt att du och Anna vill följa med till Danmark! DS

Almbacken sa...

Snyggt!!! Tror jag kommer ner och sitter lite en dag:)

Kram, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Förstår att du njuter där för det ser så härligt ut. Hoppas du läker fint i foten!
Kram

Marina sa...

Så fin där är! Håller helt med dig om grannar. Jag vill också känna mig privat oavsett hur trevliga de är.

Kram

Malin - I min trädgård sa...

Vad fint! Vi har också pysslat lite på altanen, men ännu har inte rätt sittgrupp infunnit sig ;-).

/Malin