torsdag 22 augusti 2013

Lugnet i trädgården....

 
På något sätt känns det väldigt fridfullt att ta en tur i trädgården nu. Jag undrar om jag redan gått in i lugnet och bestämmt mig för att det är nog jobbat i trädgården för i år. Fast det tror jag inte, jag vet när man åker till plantskolorna i september att både det ena och andra brukar följa med hem. Luften känns sådär härlig att andas in och jag ahr en helt annan ro at sitta still i trädgården och njuta.

 
Min stora skogsklematist växter på tok för mycket och så fort denhar blommat över så ska den bort. Med sina tjocka stammar känns det tråkigt men denväxer som ogräs och står på fel ställe så bort ska den.

 
Solhattarna kan jag inte få nog av att fotografera, så vackra dom är. Nästa år ska det bli fler av denna fina och även några fler färger. Dom är verkligen tacksamma med tanke på hur länge dom blommar.


 
 
Ha en underbar dag alla fina
kram Anna
 
 
 
 

3 kommentarer :

Almbacken sa...

Fina bilder Anna!!!

Kram, kram

Ninnis sa...

Sent har jag vaknat men även jag har upptäckt och fastnat för solhatten...vilken härlig blomma....=)

Kram Ninni

Livet på solsidan sa...

Känner lite som du. Just nu är jag aningens "trädgårdsmätt". Men kanske kommer suget tillbaka en gång till innan det är dags att bomma igen för säsongen. Snart rear de ju på plantskolorna ;)

Solhattar. Lööööv them!

Kram Tamara