onsdag 5 mars 2014

Jag längtar...

 
...efter att alla vårlökar ska titta fram nu. Även om det är tidigt så känner jag ett stort behov av att få in lite färger i den lite grå trista trädgården just nu. Speciellt längtar jag efter att få se hur det blir med alla tulpaner och krokusar som jag satt, men främst alla allium bollarna. Bollarna är en stor favorit som sprider sig lite överallt i trädgården. Tyvärr lite för lätt men tänk vilka vackra hav det kommer att bli. Förra sommaren hade jag mina första frösådda som blommade, dom var inte så stora men ack så vackra ändå. 


 
 
Ha en härlig dag alla fina
Kram Anna
 
 
 


5 kommentarer :

Erika sa...

Visst längtar man nu... Underbara bilder!
Ha en fin dag!

Fröken Generös sa...

På fredag tror dom att vi skall få 10 grader och sol!!! Kram!!

Mejrams! sa...

Härliga bilder! Allium som sprider sig, himla bra, värre kan det vara eller hur! Ja, längtar gör jag också, såg på min trädgårdsrunda att några irisar har börjat att blomma. Ha en fin dag!/Merja

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ett hav av Allium bollar skulle inte jag tacka nej till :) Snart är vi där och kan njuta av våra knölar och lökar

Anonym sa...

Misströsta inte! Våren är på antågande. Här har vi kommit lite längre, så snart är det Sveriges tur!