onsdag 19 mars 2014

Uteplats med tak av.....

 
 
.....glas. Äntligen ska vi få tak på uteplatsen, vi har fyndat glasskivor på blocket som maken var och hämtade i måndags. Jippi, som jag har längtat, nu ska vi äntligen bli helt klara med uteplatsen :)
Jag har hela tiden velat ha ett glastak och på den punkten har jag inte varit beredd att vika mig en tum, däremot så har jag varit öppen för olika storlekar på glas skivorna istället. Vi tar det vi hittar :) lovade jag maken och nu nu äntligen var det dags.

 
Den här är verkligen superfin, en pergola med glastak, bild lånad på nätet

 
 
Lånad hus o hem.
 
 
Lånad på nätet

 
Lånad på nätet.
 
Att få googla runt på nätet för inspiration är inte svårt. Jag kan knappt bärga mig tills maken sätter igång och börjar bygga. Såklart blir det inte än, vädret får bjuda på mer värme innan vi sätter igång.
 
 
Ha en härlig mitt i veckan
Kram Anna

 
 
 
 


1 kommentar :

Cattis och Eiras Trädgårdsdesign sa...

Det kommer att bli superfint! Vad mysigt det ser ut!
Det är skönt med "tak" över pergolan. Det tar all dagg och så kan man glömma dynorna ute sommartid :-)

Se till att glaset sitter ordentligt med bra lister etc. Vi har plexiglas, 4 mm, och varje höststorm här i Skåne har vindarna varit så kraftiga att de har "tryckt upp" en skiva varje gång. Dvs. slitit loss den/knäckt den totalt, så att delar sitter kvar och andra delarna legat hos grannen. Så sätt dem ordentligt är mitt heta tips!

Lycka till, det kommer att bli sagolikt snyggt och varmt och gott!
Kram, Eira