torsdag 29 januari 2015

Planerings tagen....


Det är denna lilla hörna av min trädgård som jag går och funderar på att börja planera för ett växthus, men bara planera.... fast odlingsbäddarna ska bort så fort jag kan. Just nu känns det bara som dom är till för kvarterets katter :(



Jag drömmer om.....
Jo varje gång jag ser ett vinter reportage i någon inredningstidning där man grillar i trädgården. Så får jag sånt ha begär. Just en sån bjudning vill jag ha. Slå en signal till vänner och säga att på lördag vid 12 är det grillning i vår trädgård. Tända en brasa och låta de minsta få grilla sin korv på en pinne och sen en och annan marshmallow på det. Fram med alla fällar och duka upp.Visst vore det drömmen?


Ha en bra dag
Kram Anna



4 kommentarer :

Merja sa...

Den fina rundeln skulle vara perfekt för det! Vi har en uteplats som vi hade glöggmingel och grill-plock vid eld korgen på nyårsafton. Det var mysigt:) Spännande med växthus tankar!!
Ha det gott!

Rost och rädisor sa...

Odlingsbäddar bort? De ser ju så välgjorda och funktionella ut.

Grilla i trädgården är mysigt och jag säger som Merja. Nu har du ju den perfekta platsen att mingla på utan att trampa sönder gräsmattan.

Allt gott
Anette

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Låter urmysigt!
Ute i de fria med grillning!
Att drömma växthus är härligt!
Må så gott!

Kram Ewa :)

Martas rike sa...

Egentligen ser jag bara ett enda problem: förvaring av prylarna när de inte behövs. Man vet ju hur det är med alla dynor på sommaren som ska in och ut och ska piffas och skakas och hållas rent. Men allting går om man tänker till. Jag är också förtjust i tanken och grilla på vinter gör vi då och då, fast med relativt låg mysfaktor.
Jag är inte heller biten av grönsaksodling, testar något på liten skala varje år, men, nej, jag har mest jordgubbar och bärbuskar i mina odlingslådor.
Allt gott!
Marta