söndag 3 oktober 2010

Shopping......



.....blev det igår fast inte som jag tänkt. I går skulle mamma och jag sticka ut till Gårdstånga boställe för lite inköp och inspiration men så blev det tyvärr inte. Mamma fick förhinder så istället blev det en lugn morgon för mig med brödbak och sen åkte jag med min bror och svägerska till Flyinge planskola för lite shopping. Något jag inte har så mycket av i min trädgård just nu är blommer som har sin blomning just nu, så det fick det bli ändring på........fyra stora plantor/två olika sorter med vita höstannemoner blev det inköpt. I fredags läste jag i tidningen att plantagen sålde ut vissa plantor till 50% så jag var bara tvungen att åka dit och kolla (även om det inte tillhör mitt favorit ställe att handla plantor på) men hem gick jag med två hyfsat stora buxbomsklot för 100 kr/st, helt ok.
Men man kan väl säga att jag har fått ett litet bekymmer nu......var ska de planteras i trädgården någonstans? Jo jag hade en tanke i huvudet men det innebär att en massa andra växter ska flyttas och frågan är om jag hinner......i dag ska vi fälla 20 meter gammal häck och det är nog inte gjort i en handvändning. Men men, jag får se kanske när det är klart så hinner jag med någon plantering.......



Tack till Karolina, sonen V flickvän för hon har gjort några olika signatur modeller "Kram Anna" som jag kan anv på min blogg. Här kommer höst varianten.....

Tack för alla era tips på trix att lära Alvin, vi jobbar på för fullt.



8 kommentarer :

Lone sa...

Godmorgen Anna.
Hvad er det for en smuk busk du har med de røde blade ?
Go' søndag.
Kh Lone

Unknown sa...

Härliga höstanemoner du hittade! De är så vackra vid denna tiden.

God häckvältardag:)
Charlotta

Katarinas trädgård sa...

Buxbom och höstanemoner, I like!!! Men jag känner igen det där med att andra växter måste flyttas innan man kan plantera de nya, usch vad jobbigt. Tur att vi brukar ha en lång höst i Skåne...
Kram
Katarina

Katarinas trädgård sa...

Hej igen Anna!
Jag började skriva på ett svar om ligusterkloten till dig men det blev så långt så jag kom på att det är bättre att jag gör ett eget inlägg om dem på min blogg i veckan, håll utkik! Hoppas det är OK. /Katarina

Cilla sa...

Nu har snart alla helegr gått åt till kalas. Så nu ska jag ta tag i trädgårdene igen. Själv körde jag iväg 20m tujahäck till tippen igår. Så idag har jag vilat med att ha barnkalas....

Cilla♥

Sophia Callmer sa...

Känner också igen det där att några plantor kan sätta i gång en lång händelsekedja i trädgården.. ha en bra vecka!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så fina inköp du gjort!!! Helt i min smak... Höstanemoner står på min lista inför nästa år!!! Fniss.... Den där flyttkarusellen känner jag igen... Flyttar en växt måste en annan också göra det.....

Skönt att få teknisk hjälp!!

Kram Charlotte

Unknown sa...

Låter helt klart som om du har angenäma problem, (med flyttkarusellen av växter).
Brukade inte heller gilla Plantagen någe vidare, men tycker faktiskt de har börjat med ett bättre urval än för några år sedan.
Ha en skön vecka!
Camilla