lördag 14 januari 2012

En rolig present......


Ett litet tips på gå bort present......en glasburk fylld med ingredienser till chocolate chip cookies dekorerat med ett enkelt recept. Det är bara att tillsätta smör och ägg så är kakorna klara.
I burken finns 1 dl råsocker, 1,5 dl vetemjöl, 0,5 tsk bakpulver, 0,5 tsk salt, 100 g blandade ljusa och mörka och vita chokladchips eller hackad choklad blandad efter smak. Tillsätt: 125 g smör och 1 ägg.
Gräddas i 10 min i 180 grader.

En lite mysig gå bort present i min mening

Ha en underbar helg, vädret ser helt fantasktiskt ut, vi har -1 och en blå himmel, helt fantastiskt.
Kram Anna



7 kommentarer :

Lena/isklockan sa...

Vilken söt present. Jätte bra ide´. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Det var en synnerligen både trevlig, vacker och god present! Spar receptet och ide'n. Vi har också lite sol idag och inte fullt så mycket blåst - mycket underbart! Kram

AnnaHelena sa...

Haha...Ja, vad lustigt att vi gjorde så snarlika inlägg nästan samtidigt!:)

Kram // AH

Anonym sa...

Kanon bra idé...

Kram Birgitta

Photo by Maria sa...

Det var ju en rolig och fin gå-bort-present =)

Tack för det tipset..

Kram Mia

Suz sa...

Himla bra tips på gå-bort-present!
Ha en härlig söndag!
Kram Suz

Mari sa...

Tack för tipset, hur kul som helst =). En sådan burk ska jag ta med mig nästa gång jag är bortbjuden.
kramis