måndag 26 november 2012

Lussebak....



En grå söndag med regn, ja då stänger jag gärna ögonen igen och somnar om men inte idag. Låg och vred och vände mig i en kvart sen gav jag upp, kl var ju ändå halv nio men eftersom jag hade beslutat mig för att sova ut ordentligt inför en jobbig vecka så ville jag få många timmars sömn till godo. Det blev en långrunda i regnet och hem i soffan med boken som jag började på igår
"Jag lever, pappa" en bok som är skriven av Siri som upplevde det hemska på Utøya i Norge. Bra men hemsk...
Sen kom jag på att nästa helg är helt fullbokad och när ska jag hinna göra lusse bak innan Lucia, ja idag i så fall. Så upp ur soffan och sen var det den eftermiddagen....men nu är vi rustade för både första advent och lucia.





Den fina ljusstaken är från Paradis verkstan och den stå framme alltid för den är min stor favorit. Så här med lite stjärnanis så doftar det underbart.

Ha en bra start på veckan
Kram Anna





5 kommentarer :

♥Linda♥ sa...

God förmiddag!

Så mysiga bilder du visar. Jag blev lite full i skratt för jag har exakt samma ljusstake hemma på mitt köksbord, pytad med just stjärnanis...:)
ha en fin dag!

Le petit jardin sa...

Mysigt med ljus och de goda dofterna så här inför advent..Lussebullar, stjärnanis, apelsiner med nejliker, huacinter, grandoft
Härliga bilder på en skön söndag

kram Kajsa

Marina sa...

Vilka mysiga bilder du fått till trots att det är så mörkt nu.

Jag bakade saffransskorpor i går, en liten start.

Den där boken skulle jag nog vilja läsa. Måste kolla upp den.

Kramar i mörkret!

Gottegrisen sa...

Jag har riktig "bak-abstines". Jag vet inte när jag bakade senast (förmodligen är det inte särskilt länge sedan :o) ). Om inte annat så ska här tillverkas pepparkakor och lussebullar mot slutet av veckan.

Och ljusstaken... En sån har jag också! Helt ljuvlig året om. Jag har dock inte julpyntat min... än!!

AnnaHelena sa...

Jättefin ljusstake! (Älskar Paradisverkstan) Och så fint det blev med stjärnanis där!

Kram // AH