måndag 10 december 2012

Kronan på verket...



Den har stått där länge och jag har inte tänkt så mcket på det förutom att det är synd att den inte blir använd, vad prata jag om nu?...Jo min fina krona som allt som oftast används som blomster stöd i någon rabett men nu på vintern brukar den bar stå och få rosta vidare. I lördags i det vackra vädret fick jag en ide att klä den med mossa och sätta en julslinga i den. Så det bar av till affären och fixa mossa och en julslinga till mitt lilla projekt. Att klä den var inte så svårt men när jag skulle sätt i slingar upptäckte jag att jag köpt en för innomhus bruk......trötta mig... i ivern läste jag inte på förpackningen. Så nu står den där utan slinga men med mossa. Ska nog pynta den med lite annat också men det får bli till helgen.


Sen kom snön igår och tog över den helt, men den är rätt så fin ändå tycker jag. Nu har vi äntligen fått vår vita vinter med en rejäl dos snö och jag tycker det är helt underbart. Det ser ut som vi ska ha det kallt en tid framöver och bättre kan det inte bli.







Andra advent och det andra ljuset är tänt. Idag har det bakats julgodis och sen har maken och jag har besökt Maria med bloggen Almbacken, och hennes make H. Tack för en trevlig eftermiddag med glögg och en massa gott.


Ha en härlig start på veckan
Kram Anna





9 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggkrona! Jättefin! Vilken bra idé. Och gör nu inte som jag, när jag väl köpte rätt slags slinga kom jag hem med blåkallt ljus istället för varmgult.....och det gick bara inte att ha.
Kramar

Berit sa...

Den blev snygg!!!
Ha en underbar dag!!

Ewa`s Galleri sa...

Blev jättefin med mossa
Är lika fin utan slinga
Ha en bra dag

Merja sa...

Så snyggt det blev:)
Ha en fin dag!

Marina sa...

Så jättefint det blev med mossan på kronan. Det enkla är det finaste! Minst lika fin som med slinga tror jag.

Ha en bra kväll!

Kram

Helena sa...

Vad fint det blev slinga eller inte :-)
KRAM från mig!

Ulrika sa...

Oj, superfin blev den kronan. Även adventsstaken är snygg!

Kram ulrika

Susihus sa...

Tjusigt det blev med mossa på kronan. Fin adventsljusstake också. Ha en riktigt skön dag.
Kram

Le petit jardin sa...

Så snygg krona, och superfin med snö på...

Kram Kajsa