onsdag 20 februari 2013

Som det kan bli...






Förra våren fick jag denna hinken full av snödroppar och snöklockor (tror jag dom hetter) av min bror. Nu måste jag erkänna att jag inte kommer ihåg var jag satte dom, hur senil kan man vara. Jag hade en större ruska med snödroppar sedan innan och i söndags upptäckte jag denna högen med jord som snälle maken la till sidan i höstas helt ovetande om att jag hade snödroppar just där. Så jag fram med spade för att gräva fram dom lite...tja det gick ju inte så bra med en frusen mark. Så dom får vila vidare och när det bli mjukt i marken så får jag försiktigt se om det går att få fram dom hela. 



Gårdagen tillbringade jag med att jobba hemma framför dator för att färdigställa en rapport som ändå inte blev klar. Den hänger liksom över mig och jag vill bara få den klar. Fast det har varit både lärorikt och intressant så har det samtidigt varit jobbigt eftersom tiden inte har räckt till. Som person vill jag lämna över ett bra arbete, visa att jag kan detta och känna att jag är nöjd. Men när tiden är knapp blir det inte helt lätt och jag blir rätt frustrerad. Men det blir säkert bra, när vecka 9 är över ska jag pusta ut att det är ett helt år till nästa gång.

Ikväll bär det av på bio med sönerna och maken som bestämde att vi ska se Die hard, men först blir det ett restaurangbesök.

Ha en härlig mitt i veckan
Kram Anna







10 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du! Känner igen det där med att inte komma ihåg var jag planterar saker. Det sticker upp små knoppar i min nya rabatt och jag kan då inte minnas att jag satte några lökar där, men tydligen... ;) Kram!

Marina sa...

Du är inte ensam om att glömma var du planterat. Händer mig också.

VI ska också på bio ikväll. Halva familjen i alla fall. Erica och jag ska se Le Miserables (stavs det så?)

Kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Den filmen är super bra, ni kommer få en härlig kväll.

kram Anna

Photo by Maria sa...

Hoppas du hittar snödropparna sedan.. De kommer ju snart att visa sig här nere =) Och det är ju första hinten om att en varmare tid är på väg =)

Kram Mia

Katarinas trädgård sa...

Fy vad styggt att begrava de stackars snödropparna på det viset! Men jag ska nog inte säga något, jag blir lika förvånad varje år när växterna börjar sticka upp; vad är detta?!
Ha det bra!
Kram
Katarina

Marianne sa...

Huvudsaken är att det blir vackert inte vad som är i! Längtar längtar efter snödropparna men de är långt borta, nere under 1,5 m snö och is.....2 månader kvar minst.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag minns med avund alla dom fina lökarna och att det var snöklockor i.....hoppas dom kommer upp när det tinat lite mer.

Rapporter, hmmm, ja, det kan vara segt ibland, ibland vill det sig inte riktigt, man måste ha rätt inspiration liksom. Alltså, sån där rapportinspiration och den kommer inte alltid på beställning och mer och mer sällan har jag märkt.....

Sönerna? Är Nya Zeland sonen hemma för gott? Eller har dom bara sommarlov, kanske?

Agneta kramar

Fröken Foto sa...

Snart hittar du dem säkert :)

kram kram Malin

Min plats i solen sa...

Jag hoppas att ni fick en riktigt trevlig kväll med både restaurang- och biobesök. Var den bra?

Och du, du kommer att fixa den här rapporten. Ta ett djupt andetag och beta av den steg för steg. Du kan så mycket mer än vad du tror. Lycka till!

Kram Lotta

Anonym sa...

Hoppas ni fick en trevlig kväll.

Du hittar dem nog snart
Trevlig helg :)
Kram Maria