fredag 17 maj 2013

Som jag rör....



 
Gräset är helt borta på en av sidorna av cirkeln där det blir mycket rabatt. Nu är det roliga kvar att få plantera massa fina växter och det är så att jag har en hel del växter som jag vill ha här men allt får inte plats och vissa av dom andra sorterna måste det köpas mer av. Tänk vilka bekymmer man har..
Just nu känns det mest rörigt i trädgården, säckar med jord, växter som är uppgrävda men inte har fått komma i marken, krukor lite överallt, trädgårds redskap och en slang som aldrig kommer upp på sin vinda känner ni igen er något, säg ja snälla?

 
Sen bjuder jag såklart på lite fredagsmys i form av en god glass tårta av det enkla slaget.
 
Blanda 4 äggulor med 5 msk floursocker och vispa vitt och pösigt. Värm 3 msk vatten och lägg i 20-25 bitar after eight och blanda ihop. Vispa 6 dl vispgrädde i egen skål och vänd i den andra smeten försiktigt. Hacka ett stort marabou choklad, den som heter mint krokant och lägg i botten på en valfri form, glöm inte att plasta formen först , lägg sen den hackade chokladen i botten och häll på smeten. In i frysen minst 4-5 tim, kan med fördel göras dagen innan.
 
Super gott med färska hallon till
 
Ha en härlig fredag
Kram Anna
 
 
 
 


11 kommentarer :

Hemma på Sjuan sa...

Jo det känner jag igen ;) Jag har massor jag skulle behöva göra i trädgården men nu hinner jag ingenting...
Sååå snyggt ert utrök blir! Kram Suss

Ulrika sa...

Jag gillar verkligen det runda!
Vad kul att ha kommit så långt att inskaffande av växter & plantering är det som återstår.
Ulrika

Mamma med ambitioner sa...

Det kommer att bli hur fint som helst. Även ute köket blir super.
Glassen mmmmm, kanske till födelsedagsgästerna. Stort tack!
Krameli kram

Suz sa...

Men det är den tiden nu, när vi kickar igång efter den långa vintern och har 100 projekt på gång. Rörigt, men roligt:)

Ha en fin helg och tack för tipset på glasstårta! Här blir det citronpaj i helgen:)

Kram
Suz

Anonym sa...

Oroa dig inte, vi är nog många som är likadana! Förra sommaren var det extremt här, med planteringen av min stora rabatt där jag flyttade runt allt flera gånger om. Och så alla leksaker och slangar och katter och annat som far omkring... ;) Din rabatt kommer bli kalasfin! Kram Hanna

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Jag känner igen mig :) Kommer någon sin krukorna, slangen vara där den ska? Detär ju skönt att slippa dra fram dem hela tiden men ibland får man allt leta lote för länge eftersom de inte är "där de ska".
Förstår att du har det beskymmersamt med alla dina växter;)
Ska bli kul att se hur rabatten blir
/ Sylvia

Unknown sa...

Hihi... igenkänningsfaktorn är hög :)
Men det blir fint sen och då har man glömt röran och börjar om någon annanstans.
Trevlig helg
Kram Maria

Anonym sa...

Lite röra eller mycket röra är tillåtet, när man är igång som bäst.
Jättesnyggt ser det ut att bli. Jo! har förstått att du har det i dig eller är det gröna fingrar det också kallas. Men försök att få upp slangen annars går det kanske som med min slang, många små hål. Finns inget roligare för små labbevalpar att sätta tänderna i Skånska Barbro

Marina sa...

Men så mycket du hinner! Förstår inte hur alla dels orkar och dels hinner.
Rörigt är det ju när man håller på. Det blir säkert bra igen och jättefint med det nya.

Kram

A House With A View sa...

Vilken fin bild från din trädgård!! Ser superfint ut hos dig! Här pågår full aktivitet för att få ordning på trädgården :)

Kraaaaaaam aka

AnnaHelena sa...

Det blir så fint med rundeln av gräs! Och så roligt med så mycket ny planteringsyta.

Jag tror nog att det är rörigt i de flesta trädgårdar den här tiden. Som små myror springer vi hit och dit fram och tillbaka och fixar och grejar. Och det är så kul! Och då är det helt ok att det är rörigt! För det blir ju så fint SEN! :-)

Kram // AH