fredag 14 juni 2013

Grönt är skönt...


 
 
Just nu känns det väldigt grönt i trädgården, visst finns det blommor som blommar och det är mer på gång, men mycket grönt är det ändå. Detta kommer såklart att ändras lite på vägen tills man blir klar med de nya rabatterna.
Här hade jag tänkt mig en nästan igenväxt gång av funkia och under den är det planterat krypkrotula i mängder som jag hoppas ska sprida sig på gången, fast först ska det i någon form av tramp stenar och sen kan den få fylla igen. Skönt att slippa se bar jord, och förhoppningsvis så slipper man lite ogräs också.
 

 
Mina tre kiwi plantor har mängder av knoppar och jag hoppas på en riklig skörd i år och det behagar bli fint väder. Förra året var det lika mycket blommor men då kom det värsta hagelskuren och vips så låg alla blommorna på marken, tråkigt värre så i år hoppas jag.. :)
 
Just min sort av kiwi så behöver man han och hon plantor, en heter Oscar och en heter Tina, den tredje var utan namn så jag fick den till halva priset.
 
Tack för alla era tips på min rabatt i förra inlägget, själv är jag också inne på att fylla på med många plantor salvia mainacht.
 
 
Ha en härlig fredag med mycket mys,här ska det sovas gott hoppas jag (i narkos) 
Kram Anna
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer :

Anonym sa...

Lycka till med operationen! Kram Hanna

Ninnis sa...

Grönt är absolut skönt...!!
Lycka till med operationen...<3

Kram Ninni

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas man opererar fort och lätt och att det går bra!
Agneta kram

Furulunden sa...

Så fint! Krypkontula - blir det gule blomster på den?