onsdag 26 mars 2014

Fortsättning....

Alla bilder utom den sista är lånade på nätet.
 
Nu har jag funderat fram och tillbaka om att måla planket eller inte. Beslutet blev att måla den delen som är just vid nuvarande skräphörnan och sen låta det andra vara, tror jag :)
Längs med planket ska det sen stå tre klot av något slag, helst så stora som möjligt. Sittplatsen ska antingen bli någon form av stenläggning eller varför inte bara låta det vara singel på hela och göra planteringar i, det lutar åt det sista. Lättskött och enkelt.

 
Hur gör ni numera, köper ni buxbom fortfarande trots sjukdom?

 
Jag älska att torka tvätt ute men avskyr den fula torkvindan. Dock har jag full förståelse för att man har en för att få torka tvätt ute vilket överväger det fula. Maken ska bygga en hörna till mig ungefär som på bilden, fast min kommer ha långsidan mot planket och kortsidan ska ha svarta smala pinnar ungefär som på bilden fast tätare. Svårt att förklara men bilder kommer när det är på plats :)
 

 
Här har ni min gräsliga hörna som snart är ett minne blott. Jag tar gärna emot tips på fina vintergröna växter.
 
 
Ha en bra dag alla fina bloggisar
Kram Anna
 
 
 
 
 
 

5 kommentarer :

Furulunden sa...

Det er så spennende med nye prosjekter. Jeg har 2 buksbom i vår nåværende hage, men tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe flere. Satser på at jeg finner noe annet jeg kan bruke i stedet. Men ingenting er som buksbom, det er helt sikkert! Spennende å se hvordan det blir hos deg etter hvert :)

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Jag har lite Buxbom i trädgården och jag håller tummar och tår att de ska klara sig. Skulle vilja köpa fler men vågar inte. Tar sticklingar från mina egna. Tar bara så lång tid innan de blir stora klot..

Anna-Maria sa...

:D kommenterade precis på en annan blogg där det fanns en jättedyr och snygg torkvinda! Problemet är inte att hitta snygga torkvindor, nej det är att få dom att stå raka! Titta runtomkring dig och banne mig varenda en är sned! Jag älskar att hänga tvätt ute så jag har löst det med att fästa linorna i en vägg och sen fästa dom i en stolpe, lämpligt långt från husväggen. Mycket stadigt och bra. Det kommer att bli kanonsnyggt hos dig!

I min smak sa...

Hej Anna
det ska bli riktigt intressant att följa med förändringen av din hörna, jag är säker på att det blir riktigt fint!
Susanne

Jenny sa...

Spännande projekt du har på gång där! Jag har så liten tomt så jag har valt att inte ha någon torkvinda, men jag har ju sett snygga i gammeldags stil som jag varit sugen på. Angående buxbom så har jag några mindre som jag köpte för några år sedan, törs inte köpa fler men jag har tagit sticklingar när jag klippt dem, få se om de har överlevt vintern, tar väl ett tag innan det blir något av dem isåfall.

/Jenny