lördag 2 juni 2012

Ny plantering....



Två ny plantor har fått flytta in, närmre bestämmt två norska brudspirea "Greifsheim" busk. Dom har fått sin plats vid ljugar bänken på var sin sida. Tänk nu om dom kan växa i super fart så jag får två stora klot runt bänken......just nu är dom långt ifrån stora då jag klippte ner dom rejält. Men jag ska vårda dom ömt och det ska även få skydd mot Alvin så han inte trampar ner dom.


Min lavendel häck kommer med stormsteg och jag längtar till den blommar, massor av bi och fjärilar kommer på besök då.... den har även spridit sig till små plantor runt bänken men det är helt ok, här är det välkomet med det mesta som själv har bestämt sin egen plats.


Nedan kommer bilderna från mitt inlägg igår om blåregnet som hängde i taggtråd, super häftigt. Jag förminskade bilderna för mycket så dom blev suddigt, blev alldeles fel. Trodde först det var fel på iphonen som alltid tar fina bilder.




Ha en härlig lördag för det ska jag, hade önskan om att plantera nya växter i trädgården men hinner knappt ut mellan skurarna.....solen kommer och går mellan skurarna...
Det var inte riktigt såhär jag hade tänkt mig juni månad.

Kram kram Anna





5 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Dom kommer att bli jättefina dina buskar. Såvitt inte Alvin gräver runt dom - Leia gör så också, men kanske att hon börjat förstå att det får man inte....
Så fina bilderna blev nu! Jag har gjort samma som du, förminskat för mycket för att det inte skulle sluka utrymme på bloggen men det har jag fått sluta med! Nu ser man hur fin wisterian är, underbar!
Agneta kram

Anonym sa...

Så kul det ska bli att följa deras väg till stora klot! Mina små spret ser allt annat än klotformade ut, men jag ger mig inte!

Du, förresten - jag och Åsa såg den där snygga hostan med mörka skaft på växtmarknaden på Malmö Garden Show igår. Dumt nog kollade jag inte vem som sålde dem, men det kan ha varit Borealis. Stora fina plantor var det i alla fall, 150 kr st! Kram Hanna

Suz sa...

Härliga bilder du bjuder på både nu och i tidigare inlägg. Längtar efter att få se bilder också när lavendeln blommar!
Visst är det trist väder vi har, men det behövdes ju faktiskt lite regn synd bara att det ska komma när man är ledig.
Ha en fin helg!
Kram Suz

Unknown sa...

Här är ingen sol alls så var tacksam för den lilla sol du har :)

Blåregnet har verkligen valt en cool plats, (eller kanske har det inte valt själv), men färgen och materialet på trappan matchar det blåa på blomman så bra. Skitsnygg bild.

Har också problem med att mina bilder blir suddiga när jag laddar upp dem, men till skillnad mot dig har jag ingen aning om hur jag ska fixa till det, så jag får väl leva vidare med suddiga bilder.

Ha det toppen!
Camilla

Fru Grep sa...

jag lever fortfarande i djup förnekelse över det faktum att mina buxbomklot kommer att dö. Det är nog klokt att göra som du - börja redan nu att hitta ersättare.

Jättehäftigt att låta blåregn klättra på taggtråd. Blommorna ser ut som vindruvsklasar!