tisdag 6 augusti 2013

Den frodas...



 
Klockrankan den växer och frodas, ialla fall nu när jag kom på att den nog behövde få gödning. Eller rättare sagt min mamma påminde mig om att alla krukväxter behöver få näring och det är något jag ofta glömmer. Nu satte den fart ordentligt och blommorna dom avlöser varnadra. Färgen blev väl sådär, den finns i blå och vit men i affären visste man inte vilken färg så det blev till att chansa.
För min del har den en lila färg som jag inte är jätte förtjust i, den hade gärna fått gå åt lavendel hållet i färgen. Den är lagom i färgen när den precis slår ut, lite åt det lime gröna hållet men sen mörknar den och den lila färgen kommer och blir mörkare tills den vissnar.
 


 
Ha en underbar dag, här är det lovat 28 grader och solstolen ska bli varm idag. Jag hoppas det blir några timmar för min del i den och njuta.
 
 
Kram Anna
 
 
 
 
 

8 kommentarer :

Ninnis sa...

Min klockranka blommar också för fulla muggar och jag har aldrig haft en sådan förr....håller med om att färgen är sådär men växtkraften imponerar...=)

Kram Ninni

Snäckskalsdalen. sa...

Magnifik blomma!
Här är så varmt nu och vi önskar regn, det behövs, hela naturen skriker efter regn!
Kram

Livet på solsidan sa...

Jag tycker den lila färgen är fin.
Visst är det kul hur olika man kan tycka? Och tänk bara så trist om alla gillade samma saker och om alla trädgårdar så likadana ut ;)

Kram Tamara

Marina sa...

Så fin! Jag har inte haft sådan på flera år. Gödning ja, det borde jag vara bättre på att ge.

Här hade vi 30 grader idag. Liiite väl varmt för min del.

Kram

Annika Christensen sa...

Gillar verkligen klockrankor.
Min blommade jättesent i fjol.
Har ringt ett par gånger men jag ringer igen.
Annika

Katarinas trädgård sa...

Riktigt söt färg, passar bra till alla lavendlarna!
Kram
Katarina

AnnaHelena sa...

Önskar att mina klockrankor hade blommat så där fint, men de hann ju aldrig blomma här hos oss förra året. I år brydde jag mig aldrig om att så några. Din är jättefin!

Kram // AH

Min plats i solen sa...

Så fint de blommar. :) Här råder det hetta fortfarande men det lovas regn imorgon och det ska faktiskt bli riktigt skönt (om åskan håller sig borta vill säga). Marken är så torr att det skriker om det. Vi behöver det där regnet.

Kram på dig